کف کاذب سنگی

کف کاذب سنگی

کف کاذب سنگی 800 300 کابلور

کف کاذب سنگی (Raised stone floor) ، جلوه و ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارد. این نوع کف کاذب را می توان برای مکان های مختلفی اجرا نمود.

صنعت ساختمان سازی در سال های اخیر پیشرفت های بسیار زیادی داشته است. این پیشرفت ها در بخش های مختلف ساختمان سازی از جمله طراحی و اجرای کف ساختمان ها ، دیده می شود. امروزه کف ساختمان ها را با هدف زیبایی ، سبک سازی ، ایجاد فضایی مناسب برای نصب تأسیسات و تجهیزات ، دسترسی آسان به تجهیزات و تأسیسات و … به صورت کف کاذب طراحی و پیاده سازی می کنند.

در این راستا می توان کف کاذب را به شکل های مختلفی مانند کف کاذب فولادی ، کف کاذب آلومینیومی ، کف کاذب شیشه ای ، کف کاذب سنگی و … در دکوراسیون اداری مورد استفاده قرار می گیرند، که هر یک از آنها دارای مشخصات خاصی هستند.

کف کاذب سنگی چیست ؟

اجرای این کف کاذب از آن جهت که امکان انتقال آب های روی سطح سنگ را به بخش زیرین خود دارد ، بسیار سودمند است. بنابراین می توان در محیط هایی مانند پشت بام ، تراس و حیاط و سایر مکان هایی که در معرض بارندگی قرار دارند از این نوع کف کاذب استفاده نمود.

پایه های این نوع کف کاذب کاملاً مستحکم هستند و توان تحمل وزن سنگ ها را دارا می باشند. ارتفاع این پایه ها با توجه به خواست سفارش دهندگان ، تنظیم می گردد. تایل های این نوع کف کاذب را با توجه به فاکتورهای مختلفی در ابعاد و ضخامت های مختلفی ، تولید می کنند.  جنس تایل ها معمولاً ترکیبی از سنگ و گرانیت است. این سنگ ها ممکن است سنگ طبیعی و یا سنگ مصنوعی باشند. این نوع کف کاذب مانند کف کاذب پلیمری ، دارای مزایا و معایب خاصی است.

کف کاذب سنگیمزایای کف کاذب سنگی

اجرای این کف کاذب ، دارای مزایای زیادی است. این مزایا موجب شده است که به اجرای کف سازه های مختلف به شکل Raised stone floor ، تمایل زیادی نشان داده شود. مزایای اجرای کف به شکل Raised stone floor عبارتند از :

  • سرعت چشمگیر فرآیند نصب و اجرای کف به دلیل عدم نیاز به ملات و سیمان کاری
  • امکان اجرای Raised stone floor بر روی سطوح شیب دار
  • افزایش زیبایی نمای محیط موردنظر
  • امکان تعویض تایل های شکسته در سریعترین زمان با مناسب ترین هزینه
  • مقاومت بسیار خوب در برابر حرارت بالا
  • امکان تنظیم ارتفاع
  • رگلاژ راحت Raised stone floor

مزایای کف کاذب سنگیبررسی معایب :

مزایای کف کاذب سنگی زیاد است. اما قطعاً نمی توان گفت که نصب این نوع کف کاذب هیچگونه مشکلی ندارد. معایب نصب Raised stone floor شامل احتمال شکستگی تایل های سنگی در اثر وارد شدن فشار بالا و تحمل وزن کمتر تایل های سنگی در مقایسه با تایل هایی از جنس دیگر می باشند. Raised stone floor در مقایسه با کف کاذب آلومینیومی ، وزن بیشتری دارد و طبیعتاً موجب افزایش وزن سازه می شود.

ساختار کف کاذب سنگی

همانگونه که از نامش مشخص است ، جنس این نوع کف کاذب از سنگ می باشد. البته در بخش هایی از سیستم از ورق های ام دی اف ، آلومینیومی و … استفاده می شود. همچنین در پیرامون پنل های این کف از زهوار استفاده شده است. زهوار با هدف زیبایی ، جلوگیری از انباشته شدن گردوغبار و ممانعت از لرزش سنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

این سیستم دارای چندین جزء مهم شامل پنل ، پایه ، استرینگر ، کلاهک و … است که هر یک نقش مهمی را برعهده دارند تا Raised stone floor دارای کارکرد و مقاومت موردانتظار باشد. نقش پایه ها و پنل ها ، مهمتر از سایر قطعات است. پنل ها ، نمای سیستم هستند که در چندین نوع ساخته می شوند. پایه ها ، زیرسازی سیستم هستند و انتقال دهنده فشار از پنل به کف واقعی سازه می باشند.

ساختار کف کاذب سنگیکاربرد کف کاذب سنگی

کاربردهای این نوع کف کاذب بسیار زیاد است. در اتاق دیتاسنتر و سایر اتاق های شرکت ها و سازمان ها می توان از این نوع کف کاذب استفاده نمود. برای مراکز و محیط هایی که روباز و بدون سقف هستند ، استفاده از Raised stone floor مزایای زیادی دارد.

برای محوطه ها و بخشی از پیاده روها می توان به نصب Raised stone floor اقدام نمود. روف گاردن های بسیاری دارای Raised stone floor هستند. در حیاط برخی از ویلاها به نصب Raised stone floor اقدام می کنند که علاوه بر زیبایی ، فضای ایده آلی برای نصب برخی از تجهیزات فراهم می شود.

نکته حائز اهمیت در مورد Raised stone floor

کف کاذب سنگی بدون نیاز به ملات کاری نصب می شود. این مسئله موجب کاهش بسیار زیاد وزن سازه می گردد. سبک سازی سازه ها از جهات مختلفی سودمند است. البته وزن خود تایل های سنگی در مقایسه با تایل های از جنس دیگر زیاد است. اما در مقایسه میان وزن کف معمولی سنگی و Raised stone floor ، باید گفت که اختلاف فاحشی وجود دارد و وزن Raised stone floor بسیار کمتر است. چنانچه در مورد انتخاب مناسب ترین نوع کف کاذب برای سازه های خود شک دارید ، با کارشناسان مشاوره کنید. حتماً مزایا و معایب نصب Raised stone floor را درنظر گرفته و سپس به خرید آن اقدام کنید.

نکات مهم در مورد کف کاذب سنگیعوامل مؤثر بر قیمت Raised stone floor

قیمت کف کاذب سنگی بر اساس موارد مختلفی تعیین می شود. برند شرکت یا کارخانه کف کاذب ، ابعاد تایل ها ، ارتفاع پایه ها ، کیفیت متریال ، جنس سنگ و … از جمله این موارد هستند. یک نکته مهم را درنظر داشته باشید. هر اندازه که متراژ محیط موردنظر بیشتر باشد ، سازندگان قیمت هر مترمربع کف کاذب را برای شما کمتر درنظر می گیرند. اما در مجموع هر چه متراژ بیشتر باشد ، هزینه کلی خرید کف کاذب بیشتر خواهد شد.

اگر شرکت یا کارخانه مجرب و معتبری در زمینه طراحی ، ساخت و نصب کف کاذب سنگی انتخاب کنید ، باکیفیت ترین و مستحکم ترین کف کاذب را با قیمت مناسب خریداری خواهید نمود. در زمان خرید انواع کف کاذب باید به کیفیت متریال آن توجه بسیار زیادی داشته باشید و تنها تمرکز خود را بر روی قیمت ها نگذارید.

مقالات زیر می توانند برای شما مفید باشند:

بازسازی اداری چیست و چگونه انجام میشود؟

دیوار کاذب چیست؟

سقف کاذب

طراحی دکوراسیون داخلی اداری با پلان باز

راه های کاهش قیمت در بازسازی ساختمان های اداری

استفاده از تابلو در طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای استارت آپ ها

نکات مهم انتخاب پارتیشن اداری

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.