دیوار کاذب چیست؟

دیوار کاذب چیست؟

دیوار کاذب چیست؟ 800 300 کابلور

صنعت دکوراسیون داخلی روزبه ­روز در حال پیشرفت است. این روز‌ها اکثر افراد به دنبال این هستند تا با کمترین هزینه و با استفاده از اجرای دیوارکاذب، سقف و کف کاذب، زیبایی فضای اطراف خود را افزایش دهند. در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد اانوع دیوارهای کاذب در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دیوار کاذب

دیوار‌های کاذب نوعی جداکننده هستند که شبیه به دیوار واقعی طراحی شده‌ است، اما در واقع از مواد سبک وزن ساخته می شوند. دیوار‌های کاذب معمولاً در طراحی داخلی برای ایجاد فضای بیشتر یا پنهان­ کردن موارد نامطلوب از دید وجداکردن قسمتهای مختلف ساختمان استفاده می‌شوند.

آن‌ها همچنین می‌توانند در پروژه‌های ساخت­ وساز و بازسازی استفاده شوند. زیرا نصب آن‌ها نسبتاً آسان است و نیازی به تغییر ساختاری عمده ندارند. دیوار کاذب مزایای مختلفی دارد و آن را می‌توان با مواد و رنگ‌های مختلف سفارشی داد تا با دکوراسیون موجود مطابقت داشته باشد.

دیوار کاذبچگونه از دیوارهای کاذب در طراحی داخلی استفاده می شود؟

همانطور که اشاره شد می توان از دیوارهای کاذب برای بازسازی و تقسیم بندی ساختمان ساخته شدع مطابق با کاربرد فضا و سلیقه شخصی استفاده کرد. می‌توان از آنها برای پنهان­ کردن عناصر غیر جذاب مانند لوله‌ها، سیم‌ها و سایر اجزای ساختاری استفاده کرد. همچنین می‌توان از دیوار‌های کاذب برای تقسیم یک اتاق بزرگ به مناطق کوچکتر بدون ایجاد تغییرات دائمی در ساختار ساختمان بهره برد.

دیوار کاذب اغلب از مواد سبک وزن مانند دیوار خشک و تخته سه لا ساخته می‌شوند و معمولاً با کاغذ دیواری رنگ‌آمیزی یا پوشانده می‌گردند. از دیوار‌ کاذب می‌توان برای ایجاد جلوه‌های بصری جالب در یک فضا نیز استفاده کرد و آن فضا را بزرگتر و جذاب‌تر نشان داد.

مزایای انواع دیوار کاذب

دیوارهای کاذب علاوه بر آنچه تا کنون گفته شد دارای مزایای دیگری هم هستند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دیوارهای کاذب سبک وزن هستند و بار زیادی به ساختمان احمیل نمی کنند.
  • نصب دیوار های کاذب آسان و سریع است.
  • جابه جایی، تعویض و تغییر ساختار دیوارکاذب ساده است.
  • برخی انواع دیوار کاذب می توانند به عنوان عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی استفاده شوند.

معایب استفاده از دیوار های کاذب

هر سازه ای طبیعتا مزایا و معایب خود را دارد. اما در مورد دیوار کاذب در مقایسه با کاربردها و مزایای فراوان آن معایب زیادی نمی توان بر شمرد. از جمله مهمترین چالش های دیوار کاذب می توان قیمت اولیه نسبتا زیاد آن را نام برد. همینطور برای کاهش هزینه،وزن و سادگی نصب و با توجه به اینکه دیوار کاذب وظیفه نگه داشتن بار ساختمان را ندارد، آنها را با کمترین متریال می سازند و طبیعتا دوام آنها از دیوارهای اصلی ساختمان کمتر است.

انواع دیوار کاذب

دیوارهای کاذب با در نظر گرفتن کاربرد و نوع ساخت، به 4 دسته اصلی تقسیم می شوند که در ادامه هر یک را توضیح می دهیم.

جدا کننده یا پارتیشن

دیوار‌های جداکننده کاذب که به عنوان دیوار‌های پارتیشن نیز شناخته می‌شوند، یک گزینه محبوب برای ادارات و حتی خانه های مسکونی هستند. این دیوار‌های کاذب یک راه مقرون ­به ­صرفه برای جداکردن اتاق‌ها یا ایجاد یک منطقه خصوصی در یک اتاق بزرگتر است.

دیوارهای کاذب جداکننده یا پارتیشن انعطاف‌پذیری زیادی در طراحی فراهم می‌کنند و می‌توان از آن‌ها برای ایجاد تقسیمات موقت یا دائمی در هر فضا استفاده کرد. علاوه بر این، آن‌ها را می‌توان به راحتی و به سرعت جابجا کرد و در صورت نیاز امکان تغییرات سریع در چیدمان را فراهم کرد.

با دیوار‌های کاذب جداکننده، صاحباد شرکت ها و دفاتر کار این توانایی را دارند که فضای خود را بدون انجام تعمیرات پرهزینه یا خرید اقلام گران قیمت مبلمان، سفارشی سازی کنند.

دیوار کاذب پوششیدیوار کاذب پوششی یا لاینینگ

دیوارهای کاذب پوششی یا لاینینگ یکی از محبوب­ترین دیوار‌های کاذب موجود در بازار به شمار می‌رود. در این ساختار، صفحات روکشدار گچی بر روی یک زیرسازی فلزی که به دیوار زمینه متصل است، پیچ می شوند. وجود فاصله آزاد میان صفحات و دیوار زمینه، فضای تاسیساتی مناسبی جهت نصب لایه عایق و تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ایجاد می کند. این نکته را در نظر داشته باشید قیمت و هزینه اجرای دیوار پوششی کاذب لاینینگ بسیار مناسب است و سرعت اجرای آن هم بالا می‌باشد.

دیوارکاذب تزئینی یا دکوراتیو

دیوار‌های کاذب تزئینی راهی عالی برای افزودن شخصیت و سبک به هر فضای داخلی هستند. این دیوار‌ها از مواد سبک وزنی مانند تخته گچی یا فوم پلی استایرن ساخته می‌شوند و می‌توان از آن‌ها در فضا‌های مسکونی یا تجاری استفاده کرد. آن‌ها ظاهری جذاب ارائه کرده و در عین حال به جذب صدا کمک می‌کنند و سطح سر و صدای اتاق را کاهش می‌دهند.

دیوار عایق یا آکوستیک

دیوار کاذب عایق یا آکوستیک راه موثری برای کاهش نویز در اتاق است. دیواری است که از مواد سبک وزنی مانند فوم یا فایبرگلاس ساخته شده است که بین دو دیوار قرار گرفته و به عنوان یک مانع صوتی عمل می‌کند. دیوار کاذب آکوستیک امواج صوتی را جذب می‌کند و از عبور آن‌ها از دیوار‌ها جلوگیری می‌نماید.

در نتیجه سطح سروصدای اتاق را کاهش می‌دهد. همچنین می‌توان از آن برای بهبود آکوستیک فضا با بازتاب امواج صوتی به داخل اتاق استفاده کرد و محیطی پر طنین‌تر ایجاد نمود.

قیمت و هزینه اجرای دیوار کاذب

قیمت و هزینه اجرای دیوار کاذب به اندازه و متریال انتخابی شما و همچنین به هر ویژگی که ممکن است بخواهید اضافه کنید بستگی دارد. چه برای اهداف زیبایی شناختی، عایق صدا یا صرفاً ایجاد فضای بیشتر، هزینه‌های مربوط به نصب دیوار بعد از انتخاب متریال، ابعاد فضا و حتی طرح اجرایی مشخص می‌شود.

انواع دیوار کاذبمقالات زیر می توانند برای شما مفید باشد:

سقف کاذب

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب فولادی

چرا مدیریت کابل مهم است؟

پیشنهاد می کنیم جهت جلوگیری از هدر رفت سرمایه سازمان خود و برای یک انتخاب هوشمندانه با توجه به نیاز خود و مزایا و معایب گزینه های مختلف و استعلام قیمت محصولات کف کاذب  از طریق شماره تماس مستقیم 02188611025 با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا در یک جلسه تلفنی  فنی و جذاب مشاوره رایگان دریافت نمایید.

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.