چرا مدیریت کابل مهم است؟

چرا مدیریت کابل مهم است؟

چرا مدیریت کابل مهم است؟ 800 300 کابلور

مدیریت کابل اصطلاحی است که نحوه سازماندهی شبکه، کابل‌ها و سخت‌افزار توسط نصابها و مهندسان را توصیف می کند. این کار با هدف سهولت در عیب‌یابی، حفاظت از کابلها و تجهیزات، حفاظت از افرادی که در آن مکان رفت و آمد دارند، نظم و زیبایی بصری محیط، تسهیل قابلیت ارتقاء یک شبکه و تجهیزات آن و بسیاری موارد دیگر انجام می شود.
در ادامه مهمترین مزایا و دلایل لزوم مدیریت کابل در سازمانها و ادارات، اتاقهای سرور، کنترل، مانتورینگ، اتاقهای کنفرانس و هرجای دیگری که به دلیل استفاده از تجهیزات شبکه، مانیتور، بلندگو و غیره دارای کابلها و سیم کشی زیادی هستند، توضیح داده خواهد شد.

افزایش ایمنی با مدیریت صحیح کابلها

افزایش ایمنی یکی از اساسی ترین مزیتهای مدیریت کابل است. این افزایش ایمنی از 3 جهت اتفاق می افتد:
1. هر کابل به تجهیزات خاصی متصل است و اگر چنانچه این کابل به صورت منظم دسته بندی نشده و گاها در مسیر تردد افراد حاضر باشند، احتمال کشیده شدن آنها وجود دارد که میتواند سبب خرابی پورتهای دستگاه شود و یا باعث سقوط و آسیب دیدن آن شود.
2. این سیم و کابلهای نامظم و زیر پا می تواند باعث افتادن کارمندانی که در آن محل کار می کنند باشد.
3. کابل های درهم می توانند بیش از حد گرم شوند و یا در صورت پارگی غلاف روکش، قسمت هادی جرقه بزنند و باعث آتش سوزی شوند.
مدیریت صحیح کابل به کاهش این صدمات و خطرات کمک می کند.

بهره وری بیشتر با مدیریت کابل

مدیریت کابل شامل سازماندهی و برچسب گذاری کابل هایی است که سخت افزار شبکه را به یکدیگر متصل می کنند. اجزای مدیریت کابل ممکن است شامل قلاب ها، بند ها، لوله ها،مجرا، کف کاذب، سینی و پانل های مدیریت سیم باشد که از گره خوردن و متقاطع شدن کابل ها جلوگیری می کند. این میله‌ها و پانل‌ها شبیه اجزای یک ماشین بافندگی هستند که نخ‌ها را جدا و مستقیم نگه می‌دارند و اطمینان می‌دهند که در مسیر صحیح حرکت می‌کنند تا نقش خود را در بافت نهایی ایفا کنند.
نصاب ها و طراحان زیرساخت از این لوازم جانبی برای نگه داشتن کابل ها در جهت درست استفاده می کنند. این کار از چین خوردگی، پیچش یا خم شدن بی مورد جلوگیری و سیم کشی را از منظر ظاهری سازماندهی می کند.
این ابزارها که کابل ها را جدا و مرتب می کنند، تشخیص اینکه کدام کابل ممکن است منبع مشکل یا خرابی اتصالات باشد را بسیار ساده تر می کند. بنابراین مدیریت کابل باعث صرفه جویی در زمان تکنسین ها می شود. در غیر این صورت ممکن است لازم باشد برای ردیابی مسیر کابل، خرابی و اتصالی احتمالی سراسر مسیر کابلها مورد بررسی قرار بگیرد. اما با مدیریت مناسب، کابل‌ها مرتب، برچسب‌گذاری شده و قابل دسترسی هستند تا عیب‌یابی، ارتقا، تعویض یا تعمیر به آسانی امکان پذیر باشد.

جریان هوای بهتر

مراکز داده و کابین تجهیزات شبکه به جریان هوای کافی نیاز دارند تا از گرم شدن بیش از حد و خرابی قطعات جلوگیری شود. گرمای بیش از حد می تواند به سخت افزار شبکه آسیب برساند. مدیریت کابل به جلوگیری از “سدگیری هوا” یا رکود هوا در اطراف اجزای شبکه کمک می‌کند. این شرایط می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که کابل‌ها در دسته های نامرتب به دور یکدیگر بپیچند و انباشته شوند. سازماندهی کابل ها با مسیر های مشخص، برچسبها و راهنماها، فضای هوایی را در اطراف آنها ایجاد می کند که این موضوع به ایجاد فضای مناسب برای جریان هوا کمک زیادی می کند و پتانسیل گرمای بیش از حد را کاهش دهد.

آراستگی و حرفه ای بودن

حتی اگر یک استارت آپ را در گاراژ خود راه اندازی کنید، مرتب بودن اهمیت زیادی دارد. مشتریان و سرمایه گذاران جذابیت و حرفه ای بودن شما را در مجموعه ای از تجهیزات روی میزها و کابلهای روی زمین که با مانند تار عنکبوتی به هم پیچیده شده اند، نخواهند دید!

مدیریت کابلهای در هم پیچیده
زمانی که این کابلهای درهم تنیده از میزی به میز دیگر میروند و در میان راه با میخ ها و آویزهای در معرض دید چذابیت بصری محیط را نابود می کنند. سازماندهی کابل ها به روش های درست مدیریت کابل، مناسب تر و حرفه ای تر به نظر می رسد.
علاوه بر این، مدیریت کابل تمیز کردن را تسهیل می کند. پاک کردن گرد و غبار از روی کابل هایی که می توانید از همه زوایا ببینید آسان تر است.

افزایش عمر مفید سیم و کابلها

کابل های افتاده خیلی سریعتر از کابل های مدیریت شده توسط مسیرهای کف کاذب، بند ها، آویزها یا پایه ها خراب می شوند. کشیدن و گره‌گشایی مکرر حتی به محکم‌ترین کابل‌ها هم آسیب وارد می‌کند. پیچش، سیم پیچی و خم شدن نیز می تواند عمر مفید کابل را کاهش دهد. مدیریت صحیح کابل ها، آنها را تا حد امکان صاف نگه می دارد و در صورت لزوم آنها را به روشی منظم و ملایم خم می کند و می تواند گرمای بیش از حد را که به فضای داخلی کابل های مسی سنتی و جفت سیمهای پیچ خورده آسیب می رساند، به حداقل برساند.
گذشته از این زیر پا ماندن و عبور چرخهای صندلی های چرخ دار می تواند به سیم و کابلها آسیب وارد کند که با مدیریت صحیح کابلها این مشکل هم برطرف می گردد.

مدیریت کابلهای قدرت و شبکه

مدیریت کابل امکان جداسازی کابل‌های شبکه از کابل‌های برق و شناسایی آسان‌تر کابل‌هایی را که «شبکه اینترنت» را فراهم می‌کنند، ایجاد می کند. مدیریت صحیح کابل از سناریوی کابوس وار جست و جوی همزمان یا تلاش برای ردیابی کابل های در هم آمیخته شبکه و برق جلوگیری می کند. لوازم جانبی مدیریت کابل عمودی و افقی و همچنین مسیرهای مختلف ایجاد شده در کف کاذب، به جدا کردن کابل های برق از کابل هایی که سیگنال های شبکه را در مرکز داده یا اتاق شبکه انتقال می دهند، کمک می کند.مدیریت کابلها

سازگاری زیرساخت شبکه

شیوه های درست مدیریت کابل، سازگاری برای ارتقاء و گسترش در مراکز داده یا سایر محیط های شبکه را تسهیل می کند. در حالت ایده‌آل، طراحان شبکه، زیرساخت شبکه را ایجاد و به طور کامل نقشه‌برداری می‌کنند. قبل از اینکه نصاب‌ها اولین قطعه سخت‌افزار یا جعبه کابل‌های اترنت خود را باز کنند.
سیستم های کابل کشی با پیشرفت سازمان، به پیکربندی مجدد احتمالی فضاهای کاری و تجهیزات نیاز پیدا می کنند. افزودن ظرفیت و گسترش دامنه شبکه ممکن است به کابل‌های مسی یا فیبر نوری نیاز داشته باشد تا اتصالات و ارتباطات را گسترش دهند. یا ممکن است فضاهایی نیاز به تغییر کاربری داشته باشند. مدیریت صحیح کابلها، امکان تغییر، ارتقا و جابه جایی سیم و کابها را به سادگی فراهم می کند.

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.