صفر تا صد نصب کف کاذب کابلور

صفر تا صد نصب کف کاذب کابلور

صفر تا صد نصب کف کاذب کابلور 800 300 کابلور

کف کاذب کابلور یک سازه فنی طراحی و ساخته شده برای مدیریت ساده تر کابل و سایر تجهیزات الکتریکی و مکانیکی است. یک طراحی مدرن و ساده تشکیل شده از چندین قطعه که در کنار هم قرار گرفته، با یکدیگر کوپل می شوند و کف جدید ساختمان را تشکیل می دهند. کفی که فضایی خالی و قابل دسترس زیر خود در اختیار ساکنان قرار می دهد.

 زمان مورد نیاز برای نصب کف کاذب کابلور

زمان مورد نیاز برای نصب کف کاذب کابلور کاملا به تجربه و تخصص فرد و همینطور شرایط کف ساختمان پیش از نصب دارد. به عنوان مثال زمان مورد نیاز برای نصب کف کاذب برای یه فرد با تجربه و متخصص 70 الی 80 متر مربع در روز است. در مقابل مساحتی که یک فرد تازه کار می تواند در طول یک روز کار را پیش ببرد چیزی حدود 45 الی 60 مترمربع خواهد بود.

همانطور که گفتیم شرایط ساختمان می تواند موثر باشد. به عنوان مثال اتاق های کوچک و کف ناصاف می تواند زمان مورد نیاز را 20 تا 30 درصد افزایش دهد.

اتصال اجزا کف کاذب کابلور

سایز یک واحد کف کاذب کابلور، 60 سانتیمتر در 60 سانتیمتر است و ارتفاع آن به 6 سانتی متر میرسد. اجزای مختلف کف کاذب کابلور از قبیل پوشش جانبی یا فلنک کپ (Flank Cap)، پوشش مرکزی یا سنترال کپ (Central Cap)، تایل یا یونی پنل (UniPanel)، اتصال دهنده پایه یا همان بیش کانکتور (Base Connector) و فوم عایق صدا (Sound Attenuation Blanket) بصورتی که در شکل زیر نشان داده شده است در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

نصب کف کاذبراهنمای پیش از نصب کف کاذب کابلور

دستورالعمل زیر پیش از اقدام به نصب کف کاذب پلیمری باید مطالعه و رعایت شود:

  1. سیستم کف کاذب کابلور فقط برای استفاده در فضای داخلی مناسب است و نه خارج از فضای بسته.
  2. پوشش استاندارد و مناسب برای سطح کف کاذب کابلور، موکت های تایل و یا وینیل به ضخامت 5 میلیمتر هستند. اما به هر حال هر پوششی را که انتخاب می کنید نباید ضخامتی کمتر از 4.5 میلیمتر داشته باشد.پوشش کف کاذب
  3. یونی پنل ها و چسب ها باید در دمای اتاق نصب شوند و 24 ساعت پیش از نصب نباید دما کمتر از 5 سانتیگراد باشد.
  4. سطح زیرین کف کاذب نباید آلوده به هیچ گونه گریس، روغن، رطوبت یا هر گونه مواد آلاینده دیگری باشد. هر گونه سوراخ و ناهمواره باید به وسیله مصالح ساختمانی مناسب پر شوند.
  5. کف زیرین کف کاذب باید هموار و یه سطح باشد. در صورت اختلاف ارتفاع، استفاده از اجزا همسطح کننده پیشنهاد می شود. فراموش نکنید این اختلاف سطح نباید بیش از 10 میلیمتر برای هر متر باشد.

چینش یونی پنل ها و تشکیل ردیف ها

برای بیشترین بهره برداری از پنلها توصیه می شود که طولانی ترین دیوار و یا دیوار ورودی را به عنوان نقطه شروع خود انتخاب نمایید. فراموش نکنید انتخاب مناسب نقطه شروع بسیار مهم است و میتوانید با انتخاب نقطه مناسب، به میزان زیادی در متریال مورد نیاز و زمان لازم برای نصب صرفه جویی کنید. به شکل زیر توجه نمایید.

ردیف های نصب کف کاذبمراحل نصب کف کاذب کابلور

  1. فوم عایق صدا را نصب کنیدو این فوم یک رول عایق صدا به عرض 1 متر است و به سادگی توسط یک نفر میتواند نصب شود. می توانید یک وزنه یا هر جسم مناسب دیگری را یک طرف فوم قرار دهید تا آن را سر جای خود نگه دارد.نصب فوم عایق صدا
  2. از یک بیس کانکتور نصفه برای نصب اولین ردیف که کنار دیوار قرار می گیرد استفاده کنید. می توانید از اره یا یک چاقوی تیز برای برید بیس کانکتور استفاده نمایید.بریدن base connector
  3. از ردیف دوم به بعد از بیس کانکتور کامل استفاده نمایید. بیس کانکتور پایه های گوشه پنل های مجاور را به هم وصل می کند و به صورت خودکار فاصله استاندارد 90 سانتیمتر را بین هر یونی پنل برای عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ایجاد می کند.نصب یونی پنل های
  4. بعد از تمام شدن 3 یا 4 ردیف می توانید فلنک کپ ها و سنترال کپ های فلزی را در جای خود قرار دهید.نصب central cap
  5. زمانی که تمام ردیف ها را نصب کردید به دیوار انتهایی خواهید رسید که ممکن است نیاز به سطحی کمتر از یک یونی پنل کامل داشته باشد. در چنین شرایطی ممکن است 2 وضعیت اتفاق بیفتد:
    1. سیطح باقی مانده بیش از 130 میلیمتر و کمتر از 599 میلیمتر است. در چنین شرایطی سطح باقی مانده را با دقت اندازه گیری می کنید و به اندازه آن از یک یونی پنل جدا کرده، یونی پنل بریده شده را در جای خود قرار می دهید.
    2. زمانی که در ردیف آخر فاصله کمتر از 130 میلیمتر است از ریل لبه (Edge Rail) برای پوشاندن فضای باقی مانده استفاده نمایید.حاشیه کف کاذب
  6. هنگام نصب ممکن است برای نصب کف کاذب موانع و ملاحظاتی وجود داشته باشه که عملا نصب کف کاذب در آن نواحی را غیر ممکن کند. به عنوان مثال در قسمت ورودی شاید نصب کف کاذب مانعی برای باز و بسته شدن درب باشد. و عدم نصب کف کاذب در قسمت از سطح ممکن است سبب ایجاد پله شود. یا ممکن است فقط برای اجرای کف کاذب در قسمت خاصی تصمیم گرفته باشید(مثلا در نمایشگاه طبیعتا فقط برای غرفه خودتان می خواهید کف کاذب نصب کنید). در چنین شرایطی از رمپ یا سطح شیبدار استفاده می کنیم تا این پله و ظاهر ناتمام آن را از بین ببریم. برای این کار می توانیم از ریلهای رمپ به عرض 100 میلیمتر استفاده نماییم. این ریلها را بسته به فضا و نیاز برش داده و با پیچ و مهره مناسب آنها را روی سطح یونی پنل و زمین فیکس می کنیم. گزینه دوم هم استفاده از سکشن F است که در لبه یونی پنل نصب می شود و موکت روی سطح را هم در بر می گیرد تا نتیجه نهایی مرتب و منظم دیده شود.

رمپ کف کاذبسکشن F

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.