نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی فضای اشتراکی

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی فضای اشتراکی

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی فضای اشتراکی 800 300 کابلور

طراحی دکوراسیون فضای اشتراکی باید با توجه به نکات مهمی انجام شود که در ادامه به ذکر مهمترین آنها می پردازیم. امروزه شیوه طراحی فضای کار و فضای اداری با گذشته تفاوت زیادی کرده است. ادارات و شرکت ها و سازمان های امروزی مجهز به مبلمان اداری لوکس و شیک ، تجهیزات روشنایی جدید ، کف کاذب  ، سقف کاذب ، پارتیشن های اداری ، درب های ورودی شیک و زیبا ، پوسترهای دیواری بسیار لاکچری و … هستند.

امروزه فضای کار اشتراکی متعددی وجود دارند. طراحی دکوراسیون این فضا ، مسئله مهمی است که باید موردتوجه قرار بگیرد. یک طراحی خاص برای این فضا ، می تواند شرایط بهتری را برای کار پرسنل فراهم کند.

فضای کار اشتراکی چیست ؟

پیش از ارائه نکاتی درباره طراحی دکوراسیون فضای اشتراکی ، با این فضا به خوبی آشنا می شویم. فضای کار اشتراکی یا Coworking Space ، یک فضای بسیار بزرگ برای استفاده پرسنل به عنوان محل کار می باشد. این فضا ، دارای تجهیزات کامل اداری است. افراد می توانند فضای موردنیاز برای کسب و کار خود را از این طریق با حداقل هزینه ها اجاره کنند.

افراد مختلفی می توانند در این محیط در کنار یکدیگر به کسب و کارهای مختلف خود بپردازند. همین مسئله موجب می شود که به این فضا ، محیط کار اشتراکی بگویند.

مزایای فضای کار اشتراکی چیست ؟

طراحی دکوراسیون فضای اشتراکی توسط افرادی متخصص در این زمینه انجام می شود. در واقع افرادی که در زمینه طراحی دکوراسیون اداری تخصص و تجربه دارند ، می توانند فضای کار اشتراکی جذاب و زیبایی طراحی کنند. کار کردن در این فضا ، مزایای بسیار زیادی دارد :

  • با حداقل هزینه می توانید محلی را برای کسب و کار خود فراهم کنید. هزینه های اجاره یا خرید یک ملک اداری بسیار زیاد است و این هزینه بالا بسیاری از افراد را برای فعالیت در زمینه کسب و کار خود دچار مشکل می کند.
  • کار کردن در این فضای پویا ، انرژی زیادی را برای پرسنل و کارکنان فراهم می کند. افراد می توانند در کنار یکدیگر به کار پرداخته و از تجربیات و ایده های یکدیگر استفاده کنند.
  • در این فضا افرادی با تخصص های گوناگون در کنار یکدیگر جمع شده و هر یک به فعالیت در زمینه تخصص خود اقدام می کنند. کار کردن در چنین فضایی می تواند شرایط بسیار خوبی را برای افراد فراهم کند. افراد مختلف با یکدیگر آشنا شده و زمینه برای همکاری آنها با یکدیگر فراهم می شود.
  • به دلیل مجهز بودن این محیط به انواع تجهیزات و داشتن برترین طراحی دکوراسیون فضای اشتراکی ، نیازی به هزینه برای خرید مبلمان اداری و سایر تجهیزات ندارید. بنابراین می توانید هزینه های خود را کاملاً مدیریت کنید و با حداقل هزینه ، سودآوری و درآمد بیشتری داشته باشید.

مزایای فضای کار اشتراکیمعایب کار در فضای اشتراکی یا Coworking Space

کار در این فضا برای افرادی که همواره در فضای روتین کار کرده اند ، دشوار است. زیرا افرادی که در این محیط به کار مشغول هستند ، از یک قانون و ضابطه کاری تبعیت نمی کنند. تنها قانون حاکم در این بخش ها ، رعایت سکوت است.

طراحی دکوراسیون فضای اشتراکی از قبل انجام شده است و شما نمی توانید تغییراتی در دکوراسیون آن ایجاد کنید. شما باید دکوراسیون فضای کاری اشتراکی را همانگونه که هست بپذیرید و خود را با شرایط وفق دهید.

برای کار در چنین فضایی باید روحیه کار تیمی داشته باشید و گوشه گیر و منزوی نباشید. شما باید تحمل رفت و آمدهای زیاد و شلوغی هایی که گاهاً در این فضا وجود دارد را داشته باشید. منزوی نباشید و یا حداقل بتوانید ظاهر خود را حفظ کنید.

فضای کار اشتراکی چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

یک فضای اشتراکی موفق باید دارای ویژگی هایی نظیر موقعیت مناسب ، نامی مناسب ، تجهیزات کامل ، هزینه مناسب و … باشد. همچنین طراحی دکوراسیون فضای اشتراکی باید به بهترین شکل انجام شده باشد. طراحی دکوراسیون این فضا از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا نحوه طراحی دکوراسیون این محیط  ،در ایجاد استقلالی بیشتر برای کارکنان تأثیر زیادی دارد.

زمانی که قرار است افراد زیادی در یک محیط به صورت مشترک کار کنند ، باید تا حدودی راحت باشند و احساس خوبی از کار در این فضا داشته باشند. بنابراین شیوه طراحی می تواند در دستیابی به این خواسته ، تأثیر زیادی داشته باشد.

ویژگی های فضای کار اشتراکی

مهمترین نکات طراحی دکوراسیون فضای اشتراکی چیست ؟

  • هر یک از ایستگاه های کاری باید مجهز باشند تا هرگونه امکانات موردنیاز برای افراد به صورت مستقل فراهم باشد.
  • تجهیزات نور و روشنایی باید در نقاط مناسبی نصب شوند. امکان بهره مندی از نور طبیعی در روز در صورت امکان ، وجود داشته باشد.
  • طراحی کلی فضا باید دارای یک چیز منحصر به فرد باشد تا برای تمامی افراد جذابیت داشته باشد و آنها را به کار در این فضا ترغیب کند.
  • شخص ماهر و متخصصی که سابقه کار در زمینه بازسازی اداری ، طراحی دکوراسیون اداری و … را دارد ، مسئول اصلی طراحی محیط اشتراکی باشد.
  • طراحی دکوراسیون با توجه به سلیقه عمومی افراد انجام شود تا مورد پذیرش از سوی اغلب افراد واقع شود.
  • به انعطاف پذیری محیط اشتراکی توجه داشته باشید و طراحی آن را با توجه به این مسئله انجام دهید. در نظر داشته باشید که برخی از کسب و کارها به فضا و تجهیزات بیشتری نیاز دارند.

چرا باید در طراحی دکوراسیون فضای اشتراکی به حفظ حریم خصوصی افراد توجه شود ؟

البته در مجموع نمی توانید حریم خصوصی صد درصدی در این فضای کاری داشته باشید. اما شیوه طراحی می تواند به داشتن حریم خصوصی هر چه بیشتر افراد ، کمک کند. تقسیم بندی فضای اشتراکی باید به شکل کاملاً اصولی و حرفه ای انجام شود. تقسیم کننده یا پارتیشن هایی که میان میز کار پرسنل مختلف قرار می گیرد ، باید مات و کدر باشد تا هیچگونه امکان دیدی به میزهای مجاور وجود نداشته باشد. یک فاصله مناسب میان میزها ایجاد شود. متمایز کردن رنگ مبلمان هر بخش از فضای کاری می تواند ایده جذابی برای داشتن طراحی بهتر باشد.

معرفی 7 شرکت ارائه فضای کار اشتراکی در تهران

در ادامه 7 شرکتی که در تهران فضای اشتراکی برای فعالیت در فضای پویا را به فریلنسرهای و استارت آپ ها میدهد معرفی می کنیم:

  1. فضای کار اشتراکی تیوان
  2. فضای کار اشتراکی کارینوین
  3. فضای کار اشتراکی زاویه
  4. فضای کار اشتراکی فینووا
  5. فضای کار اشتراکی سروکورپ
  6. فضای کار اشتراکی زرافه
  7. فضای کار اشتراکی باکس

مقالات زیر می توانند برای شما مفید باشند:

راه های کاهش قیمت در بازسازی ساختمان های اداری

کفپوش اداری – راهنمای کامل خرید

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.