کف کاذب چوبی

کف کاذب چوبی

کف کاذب چوبی 800 300 کابلور

کف کاذب چوبی ، ساخته شده با چوب و شبکه های فولادی مستحکم است که موجب افزایش ارتفاع سطح کف مکان موردنظر می شود.

کف های کاذب که با نام های دیگری همچون کف متحرک ، کف مرتفع و کف قابل دسترسی و … شناخته می شوند ، هرگز جایگزین کف اصلی نمی شوند. این کف حتماً بر روی کف اصلی تعبیه می شود. کف کاذب با توجه به خصوصیات مختلف ، دسته بندی می شوند. در دسته بندی کف کاذب بر اساس جنس ، کف های کاذب را به کف کاذب آلومینیومی ، کف کاذب پلیمری، کف کاذب فولادی، کف کاذب سرامیکی، کف کاذب شیشه ای، کف کاذب چوبی و …  تقسیم می کنند.

کف کاذب چوبی چیست؟

این نوع کف کاذب با استفاده از ورق های فولادی درست می شود و مانند سایر کف های کاذب ، فراهم کننده فضایی برای نصب تأسیسات مختلف در کف سازه است. ظاهر این نوع کف کاذب بسیار زیباست و مورد توجه طرفداران دکوراسیون ها و نماهای چوبی است. زیبایی ، مقاومت و قابلیت پوشش دهی تجهیزات سبب شده است که امروزه توجه ویژه ای به نصب کف کاذب چوبی شود.

مزایای کف های متحرک از جنس چوب

در ساخت کف کاذب چوبی علاوه بر چوب از روکش پی وی سی و فولاد هم استفاده می شود. به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی پنل ها ، لبه های آن را با روکش پی وی سی پوشانده و زیر پنل ها را آلومینیوم و یا فولاد کار می کنند. بدین ترتیب پنل ها در برابر ضربه، فشار و رطوبت کاملاً مقاوم می شوند.

سبکی کف کاذب چوبی، مهمترین مزایای آن است. ویژگی دیگری که سبب شده است مشتریان به نصب این نوع کف کاذب تمایل نشان دهند ، قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با دیگر انواع کف های کاذب است.

کف کاذب چوبیمعایب کف های متحرک از جنس چوب

کف کاذب چوبی در مقایسه با کف های کاذب دیگر ، ضعف هایی دارد. برخی از این نقاط ضعف، در سایر کف های کاذب مانند کف کاذب پلیمری و کف کاذب آلومینیومی … دیده نمی شوند. مهمترین نقاط ضعف این نوع کف کاذب عبارتند از :

  • مکانی مناسب برای زندگی حشرات موذی
  • قابل احتراق بودن
  • ایجاد صدا به علت سبک بودن
  • ضعیف بودن در برابر آب و رطوبت
  • محلی مناسب برای پرورش کپک ها و قارچ ها

کاربردهای کف کاذب چوبی

این نوع کف کاذب را می توان در مکان های متفاوتی، نصب نمود. ادارات، دفاتر، شرکت ها، خانه ها، رستوران ها و … مکان های مناسب برای نصب این نوع کف کاذب می باشند. از آنجایی که امکان ساخت این نوع کف با استفاده از چوب های گوناگون وجود دارد و این مسئله موجب تنوع و زیبایی آنها می شود.

علاوه بر زیبایی کف کاذب چوبی با هدف مدیریت سیم و کابل و سایر تاسیسات الکتریکی و مکانیکی سازه ها هم مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد کف کاذب چوبی

انواع کف کاذب چوبی

انواع کف کاذب چوبی را بر اساس فاکتورهای گوناگونی ، دسته بندی می کنند. فاکتورهای مهم برای دسته بندی این نوع کف ها شامل نوع جنس چوب ، نوع نصب سازه و نوع هسته مرکزی پانل می باشد.

انواع کف ها بر اساس جنس چوب

دسته بندی بر اساس جنس چوب شامل :

چوب درختان چهارفصل

کفپوش کاذب چوبی با استفاده از درختان سرو ، صنوبر ، زیتون و کاج و… ساخته می شوند. این نوع کف ها ، آنچنان مقاوم و مستحکم نیستند. لذا نصب آنها در مکان های پرتردد، اصلاً پیشنهاد نمی شود.

چوب درختان مستحکم

این نوع کف کاذب چوبی ، ساخته شده از چوب درختان انجیر ، راش ، گردو ، بلوط و … می باشد. این نوع کف های کاذب بسیار مقاوم هستند و البته قیمت بالاتری هم دارند. زیرا چوب آنها ، از برترین نوع چوب ها می باشد.

انواع کف ها بر اساس نوع هسته مرکزی پانل

دسته بندی بر مبنای نوع هسته مرکزی پانل شامل :

کف کاذب چوبی از جنس ام دی اف

ام دی اف ، خرده چوب های ریزی هستند که به یکدیگر پیوند خورده اند. کف کاذب ام دی اف ، بسیار حساس است و نباید با آب شسته شود و باید با دستمال نمدار پاک شود. استفاده از این نوع کف کاذب ها، بسیار متداول است.

کف کاذب چوب و پلاستیک

این نوع کف کاذب ، ساخته شده از پلاستیک و چوب می باشد. این کف ها در دو نوع کف کاذب چوب و پلاستیک توخالی و کف چوب و پلاستیک توپر می باشند.

کف کاذب با هسته مرکزی نئوپان

از بقایای چوب درختان و خرده چوب ها می توان تخته های کامپوزیتی نئوپان ساخت. نئوپان به خوبی قادر است در برابر فشار و بارهای وارده مقاومت کند. برای ساخت تخته های نئوپان از رزین استفاده می شود.

روش اجرای کف کاذب چوبی

نخست پلیت گذاری بر روی کف اصلی انجام می شود. پس از آن توسط دستک های آهنی ، ارتفاع کف کاذب را مشخص کرده و شاسی را تعبیه می کنند. زیرسازی فلزها برای نصب چوب ها باید به صورت محکم انجام شود. پیش از کار گذاشتن زیرسازی چوبی ، باید پروفیل ها را رنگ آمیزی نمود. سپس ، چوب های زیرسازی مختص تایل های چوبی را بر روی پروفیل ها کار می کنند. در نهایت ، تایل های چوبی را بر روی زیرسازی چوبی نصب می کنند.

اجرای کف کاذب چوبیقیمت کف کاذب چوبی

این نوع کف کاذب در مقایسه با انواع دیگرکف های کاذب ، قیمت مناسب تری دارد. قیمت این نوع کف بر اساس چندین مؤلفه مهم مانند ابعاد ، جنس چوب ، جنس روکش کف ، نوع زیرسازی کف و … تعیین می شود.

کف کاذب کابلور

همانطور که گفته شد کف کاذب چوبی، معایبی دارد که ممکن استفاده از آنها را برای مکان های مختلف با مشکل مواجه کند و این نوع کف کاذب از انواع قدیمی تر به حساب می آید. کف کاذب پلیمری که مدرن ترین کف کاذب در بازار ایران و جهان است می تواند جایگزین مناسبی برای کف کاذب چوبی باشد.

گروه فنی و مهندسی کابلور ، تولید کننده و ارائه دهنده کف کاذب پلیمری است که قادر به طراحی و اجرای شیک ترین و مدرن ترین کف های کاذب در سازه ها و مکانهای مختلف می باشد. کف کاذب پلیمری کابلور ، جلوه خاصی به دکوراسیون و نمای داخلی سازه شما می دهد و آن را بیش از گذشته، زیبا و چشم نواز می کند و مشکلات گفته شده را ندارد.

برای دریافت مشاوره رایگان با کابلور تماس بگیرید.

مقالاتی پیشنهادی:

 

 

 

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.