کفپوش اتاق برق

کفپوش اتاق برق

کفپوش اتاق برق 800 300 کابلور

اتاق برق مکانیست که  برق مورد نظر ساختمان را مدیریت و توزیع می کند. از آنجایی که این اتاق باید مجزا از سایر نقاط ساختمان باشد معمولا آن را در زیر زمین یا بام ساختمان تعبیه می کنند. می دانیم که عدم کنترل و استفاده صحیح از انرژی الکتریسیته می تواند خطرات زیادی همچون برق گرفتگی و یا آتش سوزا داشته باشد به همین دلیل اتاق های برق باید با تهایت امینی ساخته شوند. روشنایی مناسب، سیستم اعلام و اتفا حریق، عایق مناسب و… از الزاماتی است که باید در اتاق برق در نظر داشته باشیم. در این مقاله ما در مورد کف پوش اتاق برق صحبت می کنیم. چنانچه مایل هستید بیشتر در مورد اتاق برق بدانید پیشنهاد می  کنیم مقاله “اتاق برق” را مطالعه بفرمایید.

کف اتاق برقکف اتاق برق چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کف اتاق برق باید 2 ویژگی مهم داشته باشد:

  1. کف اتاق برق باید مرتب و منظم باشد و هیچگونه تجهیزات الکتریکی و یا تاسیسلت مکانیکی زیر پا نباشد. در این صورت خطر ناشی از زمین خورد هر شحصی در این این اتاق تردد دارد کاهش میابد و علاوه بر آن احتمال آسیب به این تجهیزات به صفر می رسد.
  2. کف اتاق برق باید عایق باشد تا برای شخصی که در آنجا کار می کند خطر برق گرفتگی به حداقل برسد. برق گرفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی به عنوان جزئی از مدار الکتریکی، جریان الکتریکی را از طریق بدن خود هدایت کند. هنگامی که کف لاستیکی عایق الکتریکی این مدار الکتریکی را در زیر پای فرد قطع می کند، جریان الکتریکی قادر به عبور از بدن او نیست و از جان یک انسان در برابر سوختگی شدید ناشی از برق گرفتگی و حتی مرگ محافظت می کند.

کف کاذب اتاق برق

اولین و بهترین پیشنهاد برای پوشاندن کف اتاق برق، استفاده از کف کاذب عایق است. استفاده از کف کاذب در اتاق برق 5 مزیت مهم  ایجاد می کند.

  • با استفاده از کف کاذب پلیمری می توانید تمام سیم و کابلهای رابط و احیانا لوله ها را بدون دیده شدن و یا ایجاد خطر زمین خوردن برای کارکنان از زیر کف کاذب عبور دهید.
  • دوم اینکه از سیم و کابل ها در مقابل زیر پا ماندن و ساییدگی محافظت می کند. به این ترتیب خطر برق گرفتگی و یا حتی آتش سوزی به حداقل می رسد.
  • دسترسی به این سیم و کابلها در هر زمانی به سادگی ممکن می باشد و مسیر عبور هر سیم مشخص هست و به این ترتیب تعمیر و نگهداری از آنها ساده تر خواهد بود
  • و در نهاید جنس کف کاذب پلیمری تا حدود زیادی عایق الکتریسته استدر آزمون آتی استاتیک موفق به دریافت استاندارد BS EN 61340-5-1 (2016) شده است. در نهایت برای اطمینان بیشتر می توان یک لایه کف پوش عایق تابلو برق هم روی آن نصب نموده و از ایمنی کارکانان و افرادی که در اتاق برق تردد دارند اطمینان بدست آورد.
  •  استفاده از کف کاذب پلیمری برای کفپوش اتاق برق،  به عنوان عایق دما و صدا هم عملکرد خوبی دارد.

 کف پوش اتاق برق

در نهایت کف پوش اتاق برق باید ویژگی هایی داشته باشد که علاوه بر پیشگیری از برق گرفتگی، بتواند ایمنی لازم را در جهت مهار آتش سوزی هم ایجاد کند. مهمترین این ویژگی های عبارتند از:

  • کفپوش اتاق برق باید عاری از هرگونه موارد هادی الکتریسیته نظیر کربن باشد
  • در مقابل عبور جریان مستقیم (DC) و جریان متناوب (AC) مقاومت کافی داشته باشد.
  • در برابر پارگی و ساییدگی مقاومت کافی داشته باشد. چرا که در صورت پاره یا خراشیده شدن آن احتمال برقراری جریان الکتریکی از طریق بدن فرد حاضر در آن محیط بیشتر می شود.
  • دارای خاصیت خود خاموش شوندگی و غیر قابل اشتعال باشد تا ماهر آتش احتمالی را ساده تر کند.
  • در مقابل کاهش دما مقاوم باشد و حالت شککندگی پیدا نکند.
  • دارای بافت برجسته و نا هموار باشد تا احتمال لغزش روی آن کاهش یابد.

کفپوش اتاق برقسخن آخر درباره کفپوش اتاق برق

طبق تحقیقات، هزاران کارگر در سراسر جهان در نتیجه حوادث ناگوار ناشی از بی توجهی به اقدامات ایمنی، صدمات جدی دیده و یا حتی جان خود را از دست می دهند. بنابراین می توان با استفاده از تجهیزات ایمنی و آموزش پرسنل در رابطه با رعایت نکات ایمنی از جان آنان در مقابل خطرات احتمالی محافظت کرد.

اتاق برق یکی از مهمترین و البته خطرناک ترین قسمتهای ساختمان است که می تواند با رعایت نکات از جمله استفاده از کف پوش مناسب اتاق برق در آن، از صدمات احتمالی جلوگیری نمود. بنابراین اگر مسئول ساخت سازه هایی با اتاق برق مجزا هستید، توصیه می کنیم این نکته مهم را بسیار جدی بگیرید.

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.