کف کاذب شیشه ای

کف کاذب شیشه ای

کف کاذب شیشه ای 800 300 کابلور

امروزه توجه زیادی به زیبایی و شیک بودن نمای داخلی و بیرونی مکان های مختلف اعم از ساختمان های مسکونی ، شرکت ها ، هتل ها ، رستوران ها ، کافی شاپ ها و … می شود. در این راستا از ایده های مختلفی استفاده می شود که هر یک به نوعی در افزایش زیبایی ، تأثیرگذار هستند.

کف کاذب شیشه ای یکی از این موارد است که سبب زیبایی و خاص شدن فضا می شود. اجرای کف کاذب بدین شکل ، برای مکان های متفاوتی امکان پذیر است و یکی از ایده های بکر و جذاب برای افزایش زیبایی محیط داخلی مکان های اداری و تجاری و مسکونی و … می باشد. این روش ، اخیراً مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است. در ادامه با ارائه توضیحات مختصر و مفید ، بیشتر با این سبک اجرای کف سازه ها آشنا می شویم.

کف کاذب شیشه‌ای چیست ؟

این نوع کف کاذب ، از جدیدترین تکنیک های اجرای کف به صورت کاذب است که بسیار زیبا و لاکچری می باشد. این نوع کف متشکل از تایل های شیشه ای مستحکم و شبکه فلزی پایه دار است. محل قرارگیری شبکه فلزی پایه دار بر روی کف اصلی مکان موردنظر و محل قرارگیری تایل های شیشه ای بر روی فضاهای مشبک بر روی این سازه است. اتصال تایل های شیشه ای به صورت اصولی و استاندارد انجام می شود تا علاوه بر داشتن استحکام ، فضای مورد نیاز میان زمین و تایل های شیشه ای به منظور کار گذاشتن سیم ها و اتصالات ایجاد گردد.

تمامی تست ها و بررسی های لازم پیش از اجرای این نوع کف کاذب انجام می شود تا شیشه کف در زمان عبور و مرور و قرارگیری اجسام سنگین بر روی آن ، دچار مشکل نشود و در برابر انواع فشارها و نیروهای وارده ، مقاومت ایده آل را داشته باشد.

کاربردهای کف کاذب شیشه ای

این نوع کف کاذب را می توان در مکان های مختلفی اجرا کرد. با توجه به نظرات طراحان و معماران ممکن است شاهد پیاده سازی کف کاذب شیشه ای در مراکز مختلفی باشیم که هدف از پیاده سازی آنها ، متفاوت بوده باشد. در واقع ممکن است در برخی از مکان ها با هدف افزایش زیبایی فضا ، اقدام به اجرای کف کاذب شیشه ای کرده باشند. اما در برخی از مکان ها به علت نظارت بر تجهیزات زیرین و یا افزایش روشنایی محیط ، کف کاذب شیشه ای را پیاده سازی کرده باشند.

در مجموع امکان اجرای کف کاذب شیشه ای در مکان های زیر وجود دارد:

  • گلخانه ها
  • سینماها
  • موزه ها
  • مجتمع های تجاری
  • مراکز خرید
  • ساختمان های مسکونی
  • مراکز داده
  • اتاق سرور
  • هتل ها
  • مراکز تفریحی

کاربرد کف کاذب شیشه ایمزایای کف کاذب شیشه ای

استفاده از هر یک از انواع کف های کاذب از جمله کف کاذب فولادی ، کف کاذب چوبی ، کف کاذب بتنی، کف کاذب آلومینیومی و … از جنبه ای سودمند است. مهمترین مزایای کف های شیشه‌ای عبارتند از :

  • امکان نظارت بر تجهیزات زیر کف بدون برداشتن کف ، وجود دارد.
  • امکان شستشوی این نوع کف کاذب به آسان ترین شکل ممکن وجود دارد.
  • اگر شیشه های کف مات باشند ، امکان انعکاس نور را دارا می باشند.
  • برای دو چندان کردن زیبایی این نوع کف کاذب ، می توان از شیشه های رنگی بسیار زیبا استفاده نمود.
  •  استحکام و مقاومت کف کاذب شیشه ای بسیار زیاد است و تحمل وزن بالایی را دارد.
  • امکان حک کردن لوگو سازمانی، آرم یا نمادی خاص بر روی کف کاذب شیشه ای وجود دارد.
  • در صورت استفاده از شیشه تیره رنگ برای پنل ها ، امکان مخفی نمودن کابل ها و تجهیزات وجود دارد.
  • اجرای این نوع کف کاذب موجب ایجاد تنوع و زیبایی در محیط می شود که اثرات مثبتی در ذهن حاضرین ایجاد می کند.

قیمت کف کاذب شیشه ایمعایب کف کاذب شیشه‌ای

هر سازه ای علاوه بر مزایایی که ایجاد می کند، معایبی هم دارد. معایب کف کاذب شیشه ای عبارتند از:

  •  امکان تجمع آلودگی و جانوران موذی در فضای زیر کف کاذب ، وجود دارد که البته تمامی کف های کاذب ، این مشکل را ایجاد می کنند.
  • هزینه اجرای آن از اجرای کف سازه ها به روش معمول ، اندکی بیشتر است.
  • در برخی از بخش های محیط برای اجرای کف کاذب شیشه ای محدودیت وجود دارد. لذا توصیه نمی شود که کل مساحت کف را به صورت کاذب اجرا کرد.

اجزای سازنده کف کاذب شیشه ای

این نوع کف کاذب متشکل از پنل های شیشه ای و قاب های فولادی می باشد. پنل های شیشه ای ، لمینت یا سکوریت می باشند. کیفیت پنل های سکوریت از پنل های لمینت بیشتر است. پنل های سکوریت در زمان شکستن ، هرگز به قطعات ریز تبدیل نمی شوند و ساختار خود را حفظ می کنند.

اجزای پایه های این نوع کف کاذب شامل گلدانی ، مهره قفل کن ، میله واسط ، واشر و … می باشند.

گلدانی:  از جنس آلومینیوم بوده و بر روی میله مرکزی قرار می گیرد و استحکام زیادی دارد. هر گلدانی دارای 4 عدد شاخک است که برای راحتی کار گذاشتن پنل ها در کف کاذب شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

میله واسط: از جنس فولاد می باشد. نصب درست میله های واسط موجب تراز ماندن پنل ها و قرارگیری صحیح آنها می شود.

مهره قفل کن: از جنس آلومینیوم می باشد و در حد فاصل میله واسط و گلدانی قرار می گیرد.

واشر یا لاستیک: به منظور ممانعت از ایجاد صدا در زمان برخورد اجزای مهره قفل کن و میله واسط و گلدانی ، بر روی گلدانی تعبیه می شود.

نشیمنگاه پایه: از جنس آلومینیوم می باشد و موجب فیکس کردن پایه کف به زمین می شود.

ممکن است اجزای سازنده کف کاذب با توجه به شگرد هر سازنده ای برای اجرای کف شیشه‌ای ، متفاوت باشد.

انواع پنل های کف کاذب شیشه ای

اجزای سازنده هر نوع کف کاذبی از جمله کف کاذب پلیمری ، فولادی ، شیشه‌ای و … در مدل های مختلفی وجود دارند. لذا پنل های کف شیشه‌ای هم در چندین مدل ساخته می شود.

پنل های شیشه سکوریت: مقاومت بالا ، ویژگی اصلی سکوریت است. حتی ضربه های مقاوم موجب نمی شود که شیشه سکوریت ریز ریز شود و فرو بریزد. شیشه های سکوریت در چندین رنگ متنوع ساخته می شوند.

پنل های لمینت چندلایه: این پنل ها دارای سطح غیرلغزنده ای هستند که مقاومت کمتری نسبت به پنل های سکوریت دارند. یکی از خصوصیات مهم پنل های لمینت چند لایه ، عایق صوت بودن است.

قیمت کف کاذب شیشه ای

این نوع کف های کاذب را می توان با اجزای متفاوتی به لحاظ سطح کیفیت و جنس ، تهیه نمود. لذا قیمت کف کاذب شیشه ای با توجه به جنس پنل های شیشه ای ، جنس اجزای پایه ، کیفیت و مرغوبیت اجزای به کار رفته در کف ، ابعاد کف و … متفاوت خواهد بود.

در کنار کف کاذب شیشه ای، کف کاذب پلیمری هم گزینه مناسبی برای مکانهای مدرن با قیمت مناسب است که میتوانید اطلاعات مربوط به آن را در صفحه کف کاذب پلیمری بدست آورید.

کابلور از تمام تخصص و دانش خود استفاده می کند که برترین و باکیفیت ترین کف های کاذب را با حداکثر مقاومت و زیبایی ، با قیمت مناسب به مشتریان گرامی ارائه دهد. این مجموعه با کوله باری از تجربه و برخورداری از مهندسان و متخصصان حرفه ای و حاذق ، برترین کفپوش ها را طراحی و پیاده سازی می کند که با توجه به نوع مکان مورد نظر ( دیتاسنتر ، هتل ، مرکز خرید و … ) ، بهترین ویژگی ها را دارا باشد.

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.