تکنولوژی های روز ساختمان سازی

تکنولوژی های روز ساختمان سازی

تکنولوژی های روز ساختمان سازی 800 300 کابلور

پیشرفت تکنولوژی های روز موجب تسریع و افزایش کیفیت محصولات صنعت ساختمان سازی شده اند. در سال های اخیر، فناوری های متعددی به این صنعت ورود کرده اند.

استفاده از برخی از این فناوری ها به سرعت اجرای سازه های عمرانی و افزایش کیفیت سازه ها، کمک می کند. برخی از جدیدترین فناوری های ساختمان سازی شامل واقعیت مجازی، آجر هوشمند ، پرینت 3D ، بتن خود ترمیم شونده، هوش مصنوعی، BIM، کف کاذب ( کف کاذب پلیمری، فولادی، شیشه ای و … ) و سایر موارد می باشند.

واقعیت مجازی یا VR

واقعیت مجازی در ساختمان سازی، کاربردهای زیادی دارد. به کمک این مورد از تکنولوژی های روز ساختمان سازی می توان پروژه را برای خریداران به تصویر کشید. این تکنولوژی قادر است نقش یک ابزار تجسمی را برای کارفرما ایجاد کند. با استفاده از فناوری واقعیت مجازی می توان برخی از آموزش های مرتبط را به نیروها و کارگرها ارائه کرد. همچنین امکان برقراری جلسات کنفرانس مجازی از راه دور میان مهندسان و کارفرمایان با استفاده از واقعیت مجازی وجود دارد.

واقعیت مجازی در ساختمان سازیفناوری بتن خود ترمیم شونده

بتن خود ترمیم شونده، یکی از جدیدترین انواع بتن است که دارای مقاومت کششی و فشاری بسیار زیادی است. با استفاده از این تکنولوژی می توان از ایجاد ترک های بتن تا حد زیادی جلوگیری نمود. در میان تکنولوژی های روز ساختمان سازی، استفاده از بتن خود ترمیم شونده بسیار رواج پیدا کرده است. این بتن ها دارای باکتری هایی هستند که بعد از ایجاد ترک، فعال شده و طی انجام واکنش هایی سبب ترمیم ترک های بتن می شوند!

بتن خود ترمیم شوندهکف کاذب

کف کاذب از دیگر فناوری های مدرن ساختمان سازی است که در انواع مختلفی شامل کف کاذب پلیمری ، کف کاذب شیشه ای ، کف کاذب فولادی و … وجود دارد. طراحی و اجرای کف کاذب در سازه ها، بسیاری از مشکلات را حل می کند. با وجود کف کاذب، نصب برخی از تأسیسات ساختمانی و سیم کشی ها و در کل مدیریت کابلها به ساده ترین شکل امکان پذیر می شود. بدین ترتیب می توان از فضای موجود به صورت بهینه استفاده نمود. کف کاذب ، یکی از کاربردی ترین تکنولوژی های روز ساختمان سازی می باشد.

نصب برخی از تأسیسات و کابل کشی ها در قسمت زیرین کف کاذب موجب می شود ، نظم بهتری در محیط داخلی ایجاد شود. استفاده از هر یک از انواع کف کاذب دارای مزایایی است. کف کاذب پلیمری ، سبک و ضد رطوبت می باشد. کابلور ، انواع کف های کاذب پلیمری مناسب سازه شما را طراحی و نصب می کند.

نصب یونی پنل هایآجر هوشمند

این آجر با استفاده از بتن مقاوم با خصوصیات ویژه ، تولید می شود. آجر هوشمند دارای خاصیت عایق انرژی است. لذا می تواند موجب کنترل دمای محیط و صرفه جویی در مصرف انرژی شود. با استفاده از آجر هوشمند می توان سازه ها را سریعتر، باکیفیت تر، مستحکم تر و کم هزینه تر احداث کرد. با استفاده از آجر هوشمند می توان دیوارها، کف ها و سقف ها و … را ساخت.

مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM ) ، یکی از برترین تکنولوژی های روز ساختمان سازی

این تکنولوژی، در واقع نوعی مدلسازی اطلاعات، یک ماکت دیجیتال از خصوصیات فنی و ظاهری یک سازه است. با استناد به این مدلسازی می توان در مورد تمامی اقدامات لازم، مراحل طراحی، اجرا و بازسازی یک سازه تصمیمات لازم را اتخاذ نمود. استفاده از این فناوری دارای مزایای زیادی از جمله حذف کلیه تداخلات پیش از اجرا، طراحی دقیق تر برنامه زمانی پروژه، عدم دوباره کاری ها و مدیریت زمان و … می باشد. البته برخی از امتیازات استفاده از این فناوری، پس از بهره برداری از پروژه مشخص می شود.

سازه های مدولار یا پیش ساخته

یکی از تکنولوژی های روز ساختمان سازی، سازه های پیش ساخته می باشد. امروزه استفاده از سازه های پیش ساخته رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. مزایای استفاده از سازه های پیش ساخته شامل امکان جابه جایی سازه، کاهش هزینه های ساخت سازه، طراحی و اجرای سریعتر سازه، افزایش مقاومت سازه، زیباتر شدن سازه و … است.

تکنولوژی مدرن ساختمان سازیصفحات عایق حرارتی XPS

با استفاده از صفحات عایق حرارتی می توان مصرف انرژی را مدیریت نمود. همانطور که می دانید عایق کاری ساختمان، اهمیت زیادی دارد. با استفاده از این مورد از تکنولوژی های روز ساختمان سازی، می توان موجب کاهش هزینه ها شد. صفحات عایق حرارتی بسیار سبک هستند و جذب اندکی دارند. این صفحات از باکیفیت ترین مواد اولیه ساخته می شوند. امکان استفاده از این عایق در کف، دیوارها و سقف سازه وجود دارد. استفاده از صفحات عایق حرارتی در ساختمان سازی به دو صورت انجام می شود:

  • استفاده در ساخت مصالح پیش ساخته
  • استفاده در زمان اجرای سازه مانند اجرای سقف

این صفحات در برابر خوردگی از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند.

پرینت سه بعدی در ساختمان جایگزینی برای ماکت ، یکی از تکنولوژی های روز ساختمان سازی

معماری و ساختمان سازی از ابداع فناوری پرینت سه بعدی، امتیازات زیادی بدست آوردند. پرینت سه بعدی، بهترین جایگزین برای ماکت سازی است و این مسئله را هرگز نمی توان انکار نمود. برای ماکت سازی به روش پرینت سه بعدی، باید 4 مرحله مهم را طی کرد. ترسیم طرح مربوطه در یکی از برنامه های کامپیوتری طراحی، هدایت و لودینگ طرح ماکت بر روی پرینتر سه بعدی، انجام اسلایس و چاپ ماکت از جمله مراحل تهیه ماکت به صورت پرینت سه بعدی می باشند.

کابلور

کابلور ، نامی آشنا برای معماران و فعالان حوزه صنعت ساختمان می باشد. این مجموعه با استفاده از متدهای روز دنیا به طراحی و اجرای انواع کف کاذب اقدام می کند. کف کاذب پلیمری ساخت کابلور ، زیبا و منحصر به فرد است. کف کاذب یکی از برترین تکنولوژی های روز ساختمان سازی است که از سوی کابلور به بهترین شکل اجرا و نصب می شود.

برای دریفات مشاوره رایگان، با ما تماس بگیرید.

مقالات پیشنهادی:

 

 

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.