چهار نکته برای حفظ سلامت روان کارکنان در محیط کار

چهار نکته برای حفظ سلامت روان کارکنان در محیط کار

چهار نکته برای حفظ سلامت روان کارکنان در محیط کار 800 300 کابلور

حفظ سلامت روان کارکنان در محیط اداری از وظایف کارفرماست.محیط کار، بخاطر وجود مسئولیت ها و فعالیت هایی که به عهده افراد است خود یک محیط جدی و رسمی محسوب می شود.کارکنان یک سوم از عمر خود را در محل کار سپری میکنند که با توجه به این موضوع محل کار تاثیر زیادی بر سلامت روان کارکنان دارد. در این مطلب به چندین نکته می پردازیم که انجام آن علاوه اینکه محیط کار را به یک محیط سالم تر برای فعالیت تبدیل می کند بلکه در افزایش بهره وری کارمندان نیز تاثیر گذار است.

چگونه می توانیم به افزایش سلامت کارکنان کمک کنیم؟

استفاده از گیاهان

استفاده از گیاهان زنده چندین مزیت دارد. گیاهان طی عمل فتوسنتز با تولید اکسیژن، به تصفیه هوای محیط کمک می کنند همچنین وجود گیاه در محیط باعث رفع استرس و فشار می شود. علاوه براین وجود گیاه به ویژه گیاه با برگ های سبز، باعث افزایش حس طراوات و تازگی در محیط کار می شوند. در اصل وجود هر عاملی که از جنس طبیعت باشد حس آرامش و تازگی را همراه خود در فضا فراهم می کند.

نورپردازی مناسب

تقریبا اکثر محیط های کاری و اداره ها بخاطر کمبود پنجره نسبت به ابعاد فضا، از نور طبیعی کافی بهره مند نیستند. بنابراین نوع نورپردازی در چنین محیط هایی اهمیت بسیاری دارد. وجود نور کم ای نور خیلی زیاد، نور بیش از حد گرم ( آفتابی ) یا خیلی سرد ( مهتابی ) همگی برای چشم خسته کننده هستند و طبیعتا بهره وری افراد را کاهش می دهند.

آراستگی محیط کار

یکی از مهم ترین عواملی که در سلامت روان کارکنان تاثیر گذار است، طراحی و آراستگی محیط کار است. یک محیط کار شلوغ و بهم ریخته حتی اگر ظاهرا به نظر نیاید که تاثیری در کارکرد افراد داشته است، در باطن آسیب خودش را می رساند! بهم ریختگی محیط چه در اثر شلوغی وجود وسایل زیاد و چه در اثر نا آراستگی باشد، تمرکز را کاهش داده و احساس اضطراب در کارکنان ایجاد می کند.

محلی برای تفریح و استراحت

محیط کار اگرچه محلی ای برای انجام مسئولیت های کاری است، اما پژوهش ها نشان داده اگر افراد در بازه های زمانی چند دقیقه ای بین ساعات کاری به اندازه کافی استراحت نکنند دچار فرسودگی می شوند. وجود محلی حتی کوچک ( در حد یک اتاق ) با چند وسیله که قابلیت استراحت و یا انجام یک سرگرمی برای کارکنان را فراهم کند نه تنها باعث افزایش انگیزه کارمندان می شود بلکه با کیفیت بهتری استراحت میکنند و انرژیشون بهتر بازیابی میشه ، و از نظر ذهنی هم افراد پشت میز خود متمرکز تر خواهند بود و همچنین سلامت روان کارکنان حفظ می شود.

 

نتیجه گیری

در نهایت می توان گفت هر محیطی چه برای کار و چه فعالیت شخصی، با رعایت این اصول فضای بهتری برای زندگی خواهد بود. اگرچه بعضی افراد بر این باورند که وجود یا عدم وجود موارد بالا تاثیری در تمرکز و کاراییشان ندارد، اما در ناخودآگاه ذهن تمامی این موارد در ایجاد حس خوب و یا بد در طی انجام یک کار تاثیر بگذارند.

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.