چه عواملی روی افزایش بهره‌وری کارمندان تأثیر می‌گذارد؟

چه عواملی روی افزایش بهره‌وری کارمندان تأثیر می‌گذارد؟

چه عواملی روی افزایش بهره‌وری کارمندان تأثیر می‌گذارد؟ 800 300 کابلور

نیروهای انسانی جز مهم‌ترین سرمایه‎‌های هر اداره و شرکتی هستند که با مهم شمردن این منابع می‌توان اهداف تعیین شده شرکت را به پایه عمل رساند. یک مدیر باتجربه و کاربلد در قدم اول نیروهایی را متناسب با هر بخش شرکت خود انتخاب می‌کند تا این‌گونه بازدهی بالایی در زمینه کاری که به آنها محول شده است، داشته باشند.

 در مراحل بعدی نحوه ارتباط مدیر با کارمندان و ایجاد انگیزه در آنها برای کار بهتر، تعامل در محیط کار با دیگر همکاران، ایجاد فضای مشخص شده برای هر فرد در محیط کاری و همچنین دکوراسیون و محیط کاری متناسب با فعالیت شرکت می‌تواند از عوامل مهم در بالارفتن بهره‌وری افراد در محیط کاری باشد.

در این مقاله به عوامل و دلایلی که در افزایش بهره‌وری کارمندان مؤثر هستند خواهیم پرداخت.

انتخاب کارمندان باتجربه و باانگیزه

ما در اینجا درباره افزایش بهره‌وری کارمندان صحبت خواهیم کرد اما واقعیت امر این است که هر فردی اگر محیط کاری ایده‌آلی هم داشته باشد نمی‌تواند برای هرجایی مفید باشد.

شاید بارها این ضرب‌المثل را شنیده باشید که می‌گویند: هرکسی را بهر کاری ساختند، باتوجه‌به این موضوع قدم اول؛ انتخاب کارمند متناسب با محیط کاری و شرکتی است که داریم. در اینجا مدیران باید افرادی را استخدام کنند که علاوه بر مدرک و سواد دانشگاهی، علاقه و انگیزه زیادی برای کار و پیشرفت در آن داشته باشند.

عوامل موثر بر افزایش بهره‌وری کارمندان

مدیر فهیم و تأثیرگذار

مدیریت شرکت شاید در اول کار، مسئولیت سختی به نظر بیاید که همین‌طور هم هست اما با داشتن راهکارها و ارتباط درست با کارمندان می‌توان محیطی سالم و خوشایند برای همه افراد شرکت ایجاد کرد.

متأسفانه در بعضی فرهنگ‌ها جایگاه مدیر به‌گونه‌ای تعریف شده است که باید رفتاری خشن، خشک و مقرراتی داشته باشد تا بتواند مدیری موفق باشد، اما این دیدگاه کاملاً غلط است و نه‌تنها باعث پیشرفت در شرکت نخواهد شد بلکه باعث عملکرد ضعیف کارکنان هم می‌شود.

از ویژگی‌های یک مدیر فهیم و باتجربه می‌توان به‌اعتدال در ارتباط درست با کارمندان و همچنین فراهم‌آوردن محیط کاری مطلوب و مناسب اشاره کرد.

برگزاری جلسات ماهانه یا فصلی جهت ارزیابی پیشرفت‌های فردی

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند به بهره‌وری افراد کمک کند بررسی فعالیت‌های افراد در شرکت و بررسی اهداف و برنامه‌های شرکت به‌صورت برگزاری جلسات و دوره‌های تعاملی است.

 مدیران شرکت‌ها با برگزاری جلساتی در راستای ارزیابی وظایف و کار کارمندان در دوره‌های منظمی در سال می‌توانند از فعالیت کارکنان و پیشرفت‌های آن‌ها مطلع شوند و با تشویق کردن و دادن امتیازاتی به آنها در جهت بالابردن انگیزه و انرژی دیگر کارمندان هم بسیار تأثیرگذار باشند.

استقبال از ایده‌ها و خلاقیت‌ها

یک شرکت موفق همیشه از ایده‌های کارمندان خود استقبال می‌کند و به نظرات آنها اهمیت می‌دهد. این‌گونه هم انگیزه کار گروهی را در شرکت بالا می‌برد و هم اینکه کارمندان را مشتاق‌تر به شرکت در فعالیت‌های سازمان می‌کند و در واقع آنها را جز مهمی از شرکت می‌داند.

استقبال از ایده‌ها و خلاقیت‌ها در شرکت های موفق

در اختیار گذاشتن منابع مهم شرکت

برای پیشرفت کارمندان یک سازمان علاوه بر احترام گذاشتن و همپا بودن با آنها، برای موفق شدن در پروژه‌های متعدد باید منابع مهم و تخصصی هر پروژه را در اختیار آنها قرارداد تا پیشرفت واقعی را در پروژه‌ها دید و همچنین تلاش‌هایی که برای پیش‌بردن پروژه انجام می‌شود به نتیجه برسد.

اختصاص منابع مالی کافی برای پروژه‌ها

یکی از عوامل مهم در بهره‌وری کارمندان برای اجرای بهتر پروژه‌ها، تأمین منابع مالی است. برای اجرای بهتر هر پروژه‌ای باید منابع کافی در اختیار کارمندان قرار داده شود تا بتوانند از تمام توان و نیروی خود در انجام بهتر پروژه استفاده کنند. در واقع با کم بودن منابع مالی بهترین کارمندان هم نمی‌توانند پیشرفتی در کارهای سازمان داشته باشند.

ایجاد فضای اختصاصی برای هر کارمند

مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم از عوامل مهم و ارتباطی در شرکت است. اما نکته مهمی که در بهره‌وری افراد بسیار اهمیت دارد ایجاد فضا و محیطی ایده‌آلی برای کارمندان در شرکت است.

در واقع با داشتن محیطی آراسته و تمیز علاوه بر بهره‌وری بالای کارمندان، مشتریان زیادی هم از مراجعه به شرکت رضایت خواهند داشت. اهمیت‌دادن به‌ظاهر و دکوراسیون شرکت نشان از اهمیت‌دادن به مشتریان و کارمندان است.

اختصاص دادن فضای شخصی هر کارمند می‌تواند در نحوه ارتباط با مشتری و همچنین انجام پروژه‌ها باکیفیت بهتری بسیار مؤثر باشد.

 فرض کنید شما به یک شرکتی مراجعه می‌کنید که با یک بخش خاص و یک فرد خاصی کار دارید اما با انبوه زیادی از مراجعه‌کنندگان برخورد می‌کنید که هرکدام با بخش‌های مختلفی از شرکت کار دارند و شما مجبورید که در میان انبوه زیادی از مراجعین تقاضای خود را بیان کنید و با قرارگرفتن در چنین فضایی نتوانید نتیجه مطلوب را بگیرید.

 حالا یک جای دیگر را تصور کنید که وقتی وارد می‌شوید با فضایی آرام و محیطی بسیار تمیز روبرو می‌شوید با وجود مراجعین فراوانی که دارند کسی مزاحمتی برای دیگری ایجاد نمی‌کند و شما در آرامش کامل می‌توانید خواسته‌های خود را با کارمند مورد نظرتان در میان بگذارید و کارتان را انجام دهید. شما کدام یک از این محیط‌ها را می‌پسندید و برای انجام کارهایتان به کدام یک از این شرکت‌ها مراجعه خواهید کرد؟ میزان رضایت شما از کارمندان کدام یک از این سازمان‌ها بیشتر است؟

اهمیت‌دادن به محیط کاری یکی از عوامل مهم در بالارفتن بهره‌وری کارمندان یک شرکت است که هر مدیر باتجربه‌ای باید به آن توجه کند و یکی از اصل‌های اساسی در سازمانش باشد.

ایجاد فضایی زیبا در محیط کار با شرکت کابلور

شرکت کابلور یکی از اجراکنندگان کف‌پوش ادارات و سازمان‌ها است که فضای کاری شما را بسته به فعالیتی که انجام می‌دهید به‌صورت حرفه‌ای طراحی می‌کند. شما می‌توانید اجرای کف‌پوش خود را از صفر تا صد به شرکت معتبر کابلور بسپارید و کاری بسیار تمیز تحویل بگیرید این شرکت در زمینه کاری خود به‌صورت کاملاً تخصصی فعالیت دارد.

 استفاده از این کف‌پوش‌ها برای تمام محیط‌های کاری مناسب است و باتوجه‌به شرایط محیط کاری که دارید می‌توانید کف‌پوش مناسب را انتخاب کنید. کف‌پوش‌های کابلور موجب آراستگی و افزایش ایمنی مکان‌هایی می‌شود که تعداد زیادی کابل، سیم تلفن و لوله دارند.

 کابلور امکان دسترسی بدون دردسر و آسان را به تأسیساتی که در زیر کف‌پوش قرار دارند برای ایجاد تغییرات و تعمیرات کابل‌ها و لوله‌ها از طریق درپوش‌های فلزی برای شما فراهم می‌کند.

 از دیگر مزایای استفاده از کف‌پوش کابلور می‌توان به تحمل وزن بسیار زیاد، مقاومت بالا در برابر آتش‌سوزی، تضمین کیفیت و دردسترس‌بودن تمامی لوازم جانبی برای نصب اشاره کرد.

 شما می‌توانید با مراجعه به بخش پروژه‌ها در سایت، پروژه‌هایی که توسط شرکت کابلور انجام شده‌اند را مشاهده کنید و از رضایت مشتریان و تمیزی کار مطلع شوید. با سپردن صفر تا صد پروژه خود به تیم ما کاری تخصصی و حرفه‌ای را تحویل بگیرید و از زیبایی محیط کار خود لذت ببرید.

سخن نهایی

کارمندان بزرگ‌ترین نقش را در رسیدن شرکت یا سازمان به هدف خود ایفا می‌کنند که باید مدیران به وضعیت و محل کار آنها بسیار اهمیت بدهند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

در این مقاله به طور مفصل به عواملی که روی افزایش بهره‌وری کارمندان تأثیر می‌گذارد پرداختیم و برای زیبایی و ایجاد یک فضای عالی برای کارمندان، شرکت کابلور را به شما معرفی کردیم.

از نظر شما علاوه بر این موارد، چه عواملی روی بهره‌وری کارمندان تأثیرگذار است؟ پیشنهادهای خود را از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.