آیا می‌شود کف کاذب را با کاشی اجرا کرد؟

آیا می‌شود کف کاذب را با کاشی اجرا کرد؟

آیا می‌شود کف کاذب را با کاشی اجرا کرد؟ 800 300 کابلور

اجرای کف کاذب با کاشی امکان پذیر است؟ اگر پاسخ مثبت است کدام نوع کاشی را می‌توان بر روی کف کاذب نصب کرد؟ در این متن قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. قطعا همه بارها در مکان‌های مختلف بر روی انواع کف کاذب قدم برداشته‌ایم اما اکثر اوقات متوجه این موضوع نشده‌ایم.

دلیل آن نیز نداشتن اطلاعات کافی درباره کف کاذب یا نصب کفپوش بر روی آن است که تشخیص آن را سخت می‌سازد. البته متخصصان در امر ساخت و نصب کف کاذب، به راحتی کف کاذب را تشخیص خواهند داد.

کفپوش لایه‌ای است که به منظور پوشش دادن کف کاذب و زیباتر جلوه دادن آن، بر روی آن نصب میشود. همانطور که میدانید کاشی نیز یک نوع کفپوش به شمار میرود که در ایران بسیار پرکاربرد و محبوب است. اما آیا میتوان از کاشی به عنوان کفپوش بر روی کف کاذب بهره برد؟ با ادامه متن همراه ما باشید.

کف کاذب

کف کاذب یا کف با دسترسی آسان، از اتصال و کنارهم قرار دادن چند قطعه، با ارتفاع مشخصی از کف اصلی ساختمان ایجاد می‌شود. پایه، استرینگر و پنل اصلی‌ترین قطعات سازنده کف کاذب هستند که در نهایت پس از اتمام کار فقط پنل‌ها در معرض دید قرار می‌گیرند.

برخلاف 50 یا 60 سال پیش که نصب کف کاذب فقط در مراکز صنعتی و تجاری انجام می‌شد، امروزه شاهد اجرا و نصب آن در بسیاری از مراکز دیگر مثل مراکز تفریحی، ادارات، نمایشگاه‌ها، موزه، هتل و حتی منازل و ویلاها هستیم.

قبلا جنبه زیبایی و دکوری کف کاذب زیاد مورد توجه نبود اما الان با توجه به افزایش مراکز مورد استفاده و نیاز به خلق دکوراسیون زیبا، این مسئله اهمیت بالایی پیدا کرده است. پنل‌های کف کاذب اغلب جنبه دکوری ندارند بنابراین با قراردادن لایه و رویه‌ای به اسم کفپوش بر روی آن‌ها، محیط مورد نظر را زینت می‌بخشند.

تاریخچه کف کاذب

تنوع زیاد کفپوش‌ها امکان انتخاب از میان طیف گسترده‌ای را فراهم آورده است. بسته به جنس و طرح، کفپوش‌هایی با رنج قیمت متفاوتی در بازار موجود است. پس نصب و اجرای کفپوش تا حدودی در بعضی محیط‌ها، الزامی و اغلب موثر است. انواع کفپوش بر اساس جنس و طراحی به صورت زیر دسته بندی می‌شوند:

  • کفپوش سرامیکی
  • کفپوش پارکت
  • کفپوش لمینت
  • کفپوش سنگی
  • کفپوش بتنی
  • کفپوش وینیل
  • کفپوش آجری

مزایای نصب کفپوش

مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل نصب کفپوش بر روی کف کاذب، زیبا ساختن آن و بخشیدن جلوه‌ای بهتر به آن است. البته شاید خود پنل‌های کف کاذب طراحی و رنگ زیبایی داشته باشند، اما تغیر دکوراسیون و ایجاد هماهنگی بین کف و فضای محیط از دیگر دلایلی است که نصب کفپوش بر روی کف کاذب را قوت می‌بخشد. به ویژه که امروزه این موضوع بسیار پر اهمیت شده و شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف، بخش بزرگی از بودجه خود را به آن اختصاص می‌دهند چرا که مشتری پسند و در دراز مدت سود آور است.

کفپوش همچنین به عنوان یک محافظ عمل می‌کند و پنل‌های کف کاذب را در برابر ساییدگی زیاد، خط و خش و دیگر آسیب‌ها حفظ می‌کنند. قابل توجه است که نصب کفپوش هیچگونه ممانعتی در برابر برداشتن پنل‌های کف کاذب ایجاد نمی‌کند و همچنان می‌توان به تجهیزات زیرین کف کاذب دسترسی داشت.

آیا امکان نصب کاشی بر روی کف کاذب وجود دارد؟

خوشبختانه پاسخ به این سوال مثبت است. کاشی از جمله کفپوش‌هایی است که به آسانی بر روی کف کاذب قابل نصب است و علاوه بر زیبا ساختن آن، مزایای دیگری را نیز به همراه دارد. سرامیک و کاشی وینیل از جمله کاشی‌هایی هستند که به وفور بر روی کف کاذب پیاده می‌شوند.

اجزا و انواع کفپوش کاذب

کفپوش وینیل

کفپوش وینیل یا کاشی وینیل که با نام پی وی سی نیز بسیار شناخته شده است، از کفپوش‌های پرکاربرد و بسیار محبوب به شمار می‌رود. در ساخت آن از نوعی پلاستیک به نام پلی وینیل کلراید استفاده شده است. کاشی وینیل دارای چندین لایه مختلف است که هر کدام خواص و ویژگی‌های عالی به آن بخشیده است. طول عمر و مقاومت کفپوش pvc یا وینیل بسیار بالا است. از جمله مزایای کفپوش وینیل می‌توان به برجسته‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرد که به شرح زیر است:

  • مجهز به لایه‌ای با خاصیت ضد uv است که باعث می‌شود کفپوش در برابر نور خورشید تغییر رنگ ندهد.
  • قیمت مناسب و نصب راحت و بدون دردسری دارد.
  • به دلیل طرح‌های چوبی و سنگی که از آن تولید می‌شود، جایگزین مناسبی برای استفاده به جای کفپوش چوبی و سنگی است
  • ضد حریق است و خطر آتش سوزی و ایجاد خسارت را کاهش می‌دهد.
  • ضد آب است به همین دلیل در محیط‌های مرطوب به وفور استفاده می‎شود.
  • ضد لغزش است.
  • به راحتی تمیز می‎شود و آلودگی را زیاد به خود جذب نمی‌کند. به همین جهت یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در اماکن عمومی و پر رفت و آمد است.
  • پاسخگوی تمام سلیقه‎های مختلف است چرا که از لحاظ طراحی و رنگ بسیار متنوع است.
  • در صورتی که قسمتی از کفپوش وینیل آسیب ببینید، امکان تعویض و ترمیم آن وجود دارد.
  • در صورتی که بخواهیم به پنل‌های کف کاذب و فضای زیر ان دسترسی داشته باشیم، می‌توان به آسانی کفپوش وینیل را برداریم.

کفپوش وینیل به صورت تایل، رول یا تخته‌ای به تولید می‌رسد که در کل نصب آسان و سریعی دارند.

کف کاذب کابلور

مدیریت کابلور مفتخر به تولید نسلی جدید و به روز از کف کاذب با دوام و طول عمر بالا است. پنل‌های کف کاذب کابلور 2 تن وزن را تحمل می‌کنند و در برابر تغییرات دمایی بسیار مقاوم هستند. ساختار پنل‌ها به گونه‌ای است که کل فشار وارده، به طور یکنواخت بر سطح پنل‌ها وارد می‌شود، در نتیجه طول عمر کف کاذب کابلور افزایش می‌یابد.

در بین پنل‌ها کانال‌هایی برای عبور تجهیزات ساختمانی به عرض 9 سانتی متر ایجاد می‌شود که با درپوشی فلزی پوشانده می‌شوند. درپوش‌ها بدون نیاز به مکنده از جای خود برداشته می‌شوند تا بتوان تجهیزات زیرین را بررسی کرد. همه این موارد قسمتی کوچک از مزایا و قدرت کف کاذب کابلور است. تیم اجرایی ماهر کابلور، توانایی نصب 80 متر مربع کف کاذب کابلور را دارا هستند.

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.