اجرا و نصب کف کاذب

اجرا و نصب کف کاذب

اجرا و نصب کف کاذب 800 300 کابلور

نصب و اجرای کف کاذب در یک فضای 100 متری

کف کاذب، سیستمی فراگیر و رایج در اغلب مراکز صنعتی، تجاری و اداری است. کف با دسترسی آسان، نام دیگری است که برای آن در نظر گرفته شده است. سبک سازی ساختمان، دسترسی آسان به تأسیسات، نظم‌بخشی و بسیاری موارد دیگر از مزایای نصب کف کاذب در محیط‌های اداری یا مسکونی است.

به طور کلی نصب و اجرای کف کاذب از یک قاعده پیروی می کند اما از تجهیزاتی که در نصب آن استفاده می شود، می تواند متفاوت باشد. در این مقاله به بررسی اجزای تشکیل دهنده کف کاذب و نحوه نصب و اجرای آن در یک محیط 100 متری خواهیم پرداخت. در آخر نیز یا نحوه نصب کف کاذب کابلور، یکی از جدیدترین و به روزترین مدلهای کف کاذب در ایران آشنا می شویم.

قطعات کف کاذب

برای آشنایی با نحوه نصب کف کاذب، باید با اجزا و قطعات سازنده آن آشنا شویم. اغلب مدل‌های کف کاذب به‌جز موارد به‌خصوصی مثل کف کاذب کابلور، ساختاری یکسان دارند و نحوه نصب و اجزای سازنده آن‌ها یکی است. کف کاذب متشکل از سه قطعه اصلی به نام پایه، استرینگر و پنل است.

پایه کف کاذب

پایه از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اجزای کف کاذب است زیرا فشار ناشی از پنل و تجهیزات موجود در محیط بر پایه وارد شده و به زمین منتقل می‌شود. با توجه به محیطی که کف کاذب در آن اجرا خواهد شد و همچنین میزان رفت‌وآمد و وزن وارده بر پنل‌ها، باید از پایه مناسب استفاده شود. پایه‌ها در اندازه، جنس و ارتفاع‌های مختلف در دسترس هستند.

بعضی از پایه‌ها باید از طریق پیچ و سایز تجهیزات به کف اصلی متصل شوند و تعدادی را هم می‌توان یافت که هیچ‌گونه نیازی به اتصال به کف ندارند. این‌گونه پایه‌ها هیچ‌گونه آسیبی به کف اصلی ساختمان وارد نمی‌کنند و جداسازی آن‌ها بسیار راحت است.

پایه های کف کاذباسترینگر کف کاذب

استرینگر یا خط کش، قطعه‌ای فلزی و از اجزای مهم تشکیل دهنده کف کاذب است. در قسمت فوقانی پایه قسمتی مسطح به نام کلاهک وجود دارد. استرینگرها به این کلاهک‌ها متصل می‌شوند و فضایی مربعی شکل جهت قرار دادن پنل‌ها ایجاد می‌کنند.

پانل کف کاذب

از میان قطعات تشکیل دهنده کف کاذب، فقط پانل‌ها در معرض دید قرار می‌گیرند. هر پنلی برای هر محیطی مناسب نیست و تشخیص آن باید توسط افراد حرفه‌ای صورت بگیرد. برای مثال برای اتاق سرور به دلیل تجهیزات زیادی که در آن قرار دارد باید از پنل‌هایی محکم و مقاوم استفاده کرد که توانایی تحمل وزن بالا را داشته باشد.

پنل‌ها با توجه به جنس موادی که از آن ساخته می‌شوند یا اندازه‌ای که دارند، دسته بندی می‌شوند. می‌توان پنل‌ها را بر اساس جنس به آلومینیومی، چوبی، فولادی، شیشه‌ای، پلی پروپیلنی و … دسته بندی کرد. از موادی چون موکت، سنگ، PVC، HPL، اپوکسی و کاشی به عنوان رویه بر روی پنل‌ها استفاده می‌شود که بیشتر جنبه زیبایی، تغییر دکوراسیون و استحکام سازی دارد.

مراحل نصب و اجرای کف کاذب

فضایی که کف کاذب در آن اجرا و پیاده سازی می‌شود، باید در مرحله اول توسط متخصصان و تیم اجرایی بررسی شود. با استفاده از نرم افزارهای مربوطه، محیط مورد نظر شبیه سازی می‌شود. قبل از اقدام به نصب، باید زیرسازی‌های لازم انجام شود. در زیرسازی چه اقداماتی انجام می‌گیرد؟ محیط اجرایی اندازه گیری می‌شود و اقداماتی جهت آماده سازی کف صورت می‌گیرد.

منظور از آماده سازی کف، تراز کردن کف و پاک کردن محیط از آلودگی و اشیای اضافه است. ناهمواری و پستی و بلندی ناشی از کف‌های بتنی بیشتر است اما تیم اجرایی کف کاذب با به‌کارگیری روش‌های خاصی، ترازبندی سطح را انجام می‌دهند. عدم انجام ترازبندی مناسب، مشکلات بسیاری را در طول نصب کف کاذب ایجاد می‌کند و نتیجه کار خوشایند نخواهد بود.

پس از بررسی محیط کار و انجام زیرسازی‌های لازم، شرایط جهت شروع نصب فراهم می‌شود. پایه‌ها اولین قطعاتی هستند که بر روی کف قرار می‌گیرند. استرینگر بر روی کلاهک پایه نصب می‌شود تا اتصال بین پایه‌ها و فضای لازم جهت قرارگیری پنل‌ها، ایجاد شود. سپس پنل بر روی استرینگر قرار می‌گیرد. تجهیزاتی مثل کابل، لوله یا فیبرهای نوری که مربوط به سیستم سیم کشی، سیستم تهویه هوا، سیستم گرمایشی، سرمایشی و… هستند، در زیر پنل‌ها قرار می‌گیرند.

نصب و اجرای کف کاذبکف کاذب کابلور و نحوه نصب آن

در این بخش به معرفی کف کاذب کابلور و نحوه نصب و اجرای آن در فضایی 100 متری خواهیم پرداخت. کف کاذب کابلور مختص مدیریت کابلور است و از جدیدترین و بهترین مدل‌های موجود برای محیط‌های اداری، مسکونی یا تفریحی به شمار می‌رود.

از مشخصات و امتیازات این محصول می‌توان به سبک بودن، استحکام بالا، عایق بودن، مقاومت حرارتی بالا و نصب سریع و آسان اشاره کرد. الگوی نصب ساده و سریع کف کاذب کابلور موجب شده تا بتوان در روز حدود 80 متر مربع از محیط را با این نوع کف پوشش داد. کف کاذب مدیریت کابلور متشکل از چهار قطعه است: پنل از جنس پلی پروپیلن، پایه اتصال، درپوش مرکزی و درپوش‌های جانبی.

اگر کف اصلی محیط، با کاشی، پی‌وی‌سی و موکت پوشانده نشده باشد، از فوم به‌عنوان عایق صدا استفاده می‌کنند. فوم را بعد از انجام زیرسازی‌های لازم بر روی کف قرار می‌دهند. سپس پایه‌های اتصال با فاصله مشخص از هم بر روی کف قرار می‌گیرند.

قابل توجه است که برای نصب کف کاذب کابلور نیازی به استفاده از پیچ، چسپ و سایر لوازم برای اتصال پایه به کف نیست. بعد از قرار گرفتن پایه‌ها، پنل‌های کف کاذب با فاصله مشخصی از هم قرارداده می‌شوند. هر پایه اتصال چهار پنل را به هم مرتبط می‌سازد.

فاصله ایجاد شده بین پنل‌ها، کانال‌هایی به عرض 9 سانتی‌متر ایجاد می‌کنند. از این کانال‌ها برای عبور تجهیزات و تأسیسات ساختمانی استفاده می‌شود. البته از فضای خالی زیر پنل‌ها نیز به این منظور می‌توان بهره برد. پس از عبور دادن تجهیزات از بین کانال‌ها، درپوش‌های فلزی بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند. نصب و برداشتن این درپوش‌ها بسیار ساده است. به این ترتیب نصب و اجرای کف کاذب به اتمام می‌رسد.

نصب کف کاذب کابلور هیچ آسیبی به کف اصلی وارد نمی‌کند و در صورت تمایل یا نیاز به جابه‌جایی، تمامی قطعات به آسانی جدا شده و دوباره نصب خواهند شد.

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.