کف کاذب در سالن کنفرانس

کف کاذب در سالن کنفرانس

کف کاذب در سالن کنفرانس 800 300 کابلور

سالن کنفرانس (همایش کنسرت سینما ) باید بر اساس طرح های مدرن و به روز طراحی شود. استفاده از تجهیزات نوین برای سالن کنفرانس ضرورت دارد.

بخش های مختلف سالن‌های همایش ، کنسرت ، سینما

در طراحی این سالن باید به طراحی بخش های مختلف آن توجه داشت و از پرداختن به برخی از بخش ها غافل نشد. بخش ابتدایی سالن همایش ، ورودی است که بیش از سایر بخش ها اهمیت دارد. برای سالن های همایش بزرگ ، بهتر است چندین ورودی و خروجی درنظر گرفته شود.

بخش بعدی ، سالن پذیرش یا سالن انتظار است که وسعت آن برای هر شش نفر باید حداقل 3 مترمربع باشد. حالا با توجه به اینکه قرار است سالن همایشات را برای چند نفر درنظر بگیرند ، مساحت سالن پذیرش را مشخص می کنند.

هر سالن همایشی باید دارای فضای خدماتی باشد. حتماً باید یک بخش برای سرویس بهداشتی درنظر گرفته شود. بهتر است ورودی این بخش را جای دنج و دور از چشم ، انتخاب کنند.

بخش دیگر ، راهروهای سالن می باشد. ابعاد راهرو باید به اندازه ای باشد که در زمان تردد ، ازدحام ایجاد نشود. اگر برای سالن همایشات دو راهرو درنظر بگیرید ، ورود و خروج راحت تر می شود.

اهمیت سالن کنفرانس در کسب و کارهای مدرن

سالن همایشات از اهمیت بسزایی به ویژه در کسب و کارهای مدرن برخوردار است. پیشرفت علم و فرهنگ سبب شده است که تعاملات میان همکاران در کسب و کارهای جدید ، افزایش پیدا کند. در برخی از کسب و کارهای جدید به برگزاری سخنرانی ، جلسات تصمیم گیری ، اجراهای هنری ، جشن ها و … اهمیت زیادی داده می شود. لذا ضرورت دارد بخش یا سالنی برای چنین مراسماتی اختصاص داده شود.

کف کاذب سالن همایشویژگی های سالن همایشات مدرن

طراحان سالن کنفرانس باید به استفاده از سبک های جدید مانند کف کاذب فولادی توجه داشته باشند. استفاده از کف کاذب فولادی می تواند به استفاده بهینه از فضای سالن همایشات کمک بسیار زیادی کند.

ویژگی مهم سالن همایشات که باید موردتوجه طراحان و سازندگان قرار بگیرد ، مساحت سالن همایشات است که باید با تعداد مدعوین متناسب باشد. برای این سالن باید از میزهای متناسب با دکوراسیون اداری و  سالن استفاده شود.

یک سالن همایش باید دارای صندلی های شیک و راحتی برای مدیرعامل و مدعوین باشد. حتماً صندلی مدیرعامل باید با صندلی های مدعوین متفاوت باشد. آرگونومی و کیفیت صندلی ها ، ویژگی دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرند.

مراحل مهم در طراحی سالن همایش :

طراحی سالن کنفرانس مانند طراحی اتاق دیتاسنتر نیاز به دانش و تخصص دارد. چندین مرحله برای طراحی این سالن ها باید پیموده شوند که به صورت خلاصه آنها را بررسی می کنیم :

  • نخست باید با کارشناسان متخصص این حوزه مشاوره نمود. مشاوران بهترین طرح را برای اجرای سالن همایش به شما پیشنهاد می دهند.
  • اگر شما توافق خود را با طرح اولیه اعلام نمودید ، طراحی نقشه سالن و چیدمان انجام می شود تا همه چیز به صورت دقیق مشخص شود.
  • سومین مرحله طراحی سالن کنفرانس یا همایش ، تهیه نقشه های ” فاز دو طراحی ” می باشد. نقشه های معماری و دکوراسیون داخلی به صورت دقیق و جزئی در ارتباط با متریال مصرفی طراحی می شوند. در تصاویر ارائه شده ، طرح نهایی سالن ارائه می شود.

هر یک از مراحل فوق ، موارد مختلفی را شامل می شوند که پرداختن مفصل به آنها به زمان زیادی نیاز دارد.

کف کاذب در سالن همایش ، کنسرت و سینما

امروزه در مکان های مختلفی به نصب کف کاذب اقدام می شود. یکی از کاربردهای کف کاذب ، سالن همایش ، کنسرت و سینما و … می باشد. کف کاذب آلومینیومی ، گزینه بسیار خوبی برای طراحی کف سالن کنفرانس ، کنسرت و سینما می باشد. کف کاذب در برابر ترددهای بسیار زیاد ، مقاوم می باشد. اجرای کف کاذب در چنین مکان هایی با هدف زیبایی ، ایجاد عایق های صوتی ، افزایش مقاومت کف ، ایجاد عایق های حرارتی و … انجام می شود.

کف سالن همایش

چیدمان سالن همایش ، آمفی تئاتر  و …

چیدمان سالن همایش ، کنسرت ، سینما و … باید با توجه به نکات مهمی انجام شود. هارمونی در چیدمان تجهیزات ، نباید فراموش شود. به اندازه صندلی ها و فاصله صندلی ها از یکدیگر توجه کنید. برای سالن کنفرانس باید از میزهای کشیده مانند میزهای بیضی یا مستطیلی شکل ، استفاده کرد. نکته مهمی که باید در چیدمان مورد توجه قرار بگیرد ، قرار دادن صندلی ها پیرامون میز و در گوشه ها است. در چیدمان صندلی ها باید توجه داشت که تمامی صندلی ها دارای دید خوبی به سمت جایگاه سخنران باشند. قطعاً تفاوت هایی بین چیدمان صندلی ها در هر یک از سالن های همایشات ، آمفی تئاتر و … وجود دارند.

نورپردازی محیطی مناسب

در نورپردازی سالن همایش درنظر داشته باشید که حدالامکان از نور طبیعی استفاده شود و در صورت عدم امکان از نورطبیعی ، باید از تجهیزات روشنایی جدید استفاده کرد. تجهیزات روشنایی مورد استفاده در سالن همایش ، باید دارای قابلیت تنظیم نور باشند.

آکوستیک نمودن سالن کنفرانس

وضوح و شفافیت صدا برای سالن همایش ، ویژگی بسیار مهمی است. بدین منظور از پنل های آکوستیک در این سالن ها استفاده می شود تا با جذب صدای مزاحم ، صدای اصلی را با وضوح و شفافیت به مخاطبان برساند. آکوستیک نمودن سالن ، در واقع نوعی عایق سازی است. برای عایق نمودن بیشتر سالن می توان کف سالن را به صورت کف کاذب اجرا نمود. با کار گذاشتن فوم های مخصوص در انواع کف کاذب مانند کف کاذب پلیمری می توان از انتقال صدا میان طبقات جلوگیری کرد.

استفاده از سیستم گرمایشی و سرمایشی کم صدا و کاربردی

قطعاً سالن کنفرانس ، آمفی تئاتر و … باید دارای سیستم تهویه مطبوع و سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب باشند. بهترین و بهینه ترین سیستم های تهویه و سرمایشی / گرمایشی برای این مکان ها شامل چیلر (بویلر به همراه فن کویل ) ، GHP به همراه فن کویل ، سیستم سرمایشی تبخیری به همراه پکیج و … می باشند. این دستگاه ها علاوه بر صدای پایین ، مصرف انرژی پایینی دارند. با توجه به وسعت سالن ، به انتخاب نوع دستگاه گرمایشی و سرمایشی اقدام می شود.

در خرید کولرگازی ، داکت اسپیلت ، سیستم وی آر اف و … حتماً به ظرفیت دستگاه ها و تناسب میان ظرفیت و مساحت سالن توجه داشته باشید.

نکات مهمی که باید در طراحی سالن کنفرانس در نظر داشته باشید

دقت کنید که بهترین اتاق های کنفرانس ، به گونه ای طراحی می شوند که اهداف سازمان ها و نهادهای موردنظر را به خوبی انعکاس دهند. در طراحی این سالن ها نباید تنها به زیبایی و شیک بودن دکوراسیون و تجهیزات توجه داشت. توجه به راحتی مدعوین و مدیران ، باید لحاظ شود. با استفاده از تجهیزات مناسب باید موجب دفع هر گونه محرک های اضافی از مراسم ها و جلسات شد. با جایگزینی حدالامکان شیشه ها به جای دیوارها ، موجب زیبایی و روشنایی بیشتر سالن شوید.

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.