اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان با همین نام و با حضور فعالان اقتصادی دو کشور در بخش های متفاوت تجاری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، مواد غذایی، دانش بنیان و فناوری اطلاعات بر روی پلتفرم نمایشگاه مجازی ایران، در تاریخ ۲۹ شهریور تا ۴ مهر ماه سال جاری برگزار شد.
پلتفرم نمایشگاه مجازی با توجه به زیرساخت ها و امکاناتی که در اختیار داشت توانست در شرایط کنونی پاندمی کرونا منجر به حضور موثر شرکت های موفق ایرانی نظیر کف کاذب مهراز گستر آروند، رنگدانه سیرجان، شهرک های صنعتی کرمان، نقش لوتوس پارسیان و… شد و توانست این برندهای تجاری و اقتصادی را به صورت جامع به بازرگانان عمانی معرفی کند.
هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه حفظ روابط تجاری ایران عمان بود که طی یک سال و نیم اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری به تعویق افتاده بود که علاوه بر افزایش تجارت بین این دو کشور، موجب توسعه کسب و کار شرکت های ایرانی در مجامع بین المللی شد.
در این نمایشگاه طراحی و غرفه آرایی به صورت مجازی و بدون هیچ محدودیتی در قالب عکس، فیلم، کلیپ و… به زبان انگلیسی صورت گرفت و همانطور که در نمایشگاه های حضوری که انجام مذاکره، تجارت و سفارش محصولات ممکن بود، شرکت کنندگان مجازی توانستند با غرفه داران در این پلتفرم تبادل نظر کنند و کالای مورد نیاز را سفارش دهند.