نصب و اجرای کف کاذب کابلور

نصب و اجرای کف کاذب کابلور

نصب و اجرای کف کاذب کابلور 800 300 کابلور

همانطور که در مقاله ی قبل خواندیم، کف کاذب سازه ای است که در واقع کف اصلی ساختمان نصب می شود و در ایران به نام کف کاذب شناخته می شود. کف های کاذب با ارتفاعات متفاوتی در بازار به فروش می رسند که با نام تجاری کف بلند شده یا متحرک در جهان شناخته می شوند. اغلب از فضایی که میان این کف تا سطح زیرین ایجاد می شود، برای اجرای انواع تاسیسات مکانیکی و الکتریکی در ساختمان‌های اداری و صنعتی استفاده می شود. می توانید ارتفاع کف کاذب را بر اساس تاسیسات زیرین انتخاب کنید. در ادامه به بررسی نحوه ی نصب کابلور می پردازیم.

نصب کف کاذب

بررسی نقشه و انتخاب نقطه شروع برای نصب کف کاذب

قبل از خرید کف کاذب می توانید با متخصصان ما در کابلور مشورت کنید. با ارسال مشخصات پروژه ی خود برای متخصصان ما از قیمت کف های کاذب، متراژ مورد نیاز و سایر موارد نظیر پیش بینی هزینه ها و مدت زمان اجرا آگاه شوید. متخصصان ما با بررسی فضای شما، بهترین نقطه شروع را طبق نقشه ی فنی، مشخص می کنند. این نقطه طوری انتخاب می شود که به حداقل برش تایل ها ختم شود. 

استفاده از فوم عایق صدا

ابتدا به کمک فوم عایق صدا سطح فضای مورد نظر را بپوشانید. این فوم، انتشار صدا هنگام راه رفتن روی کف کاذب را کاهش می دهد.

قرار دادن پایه ها در فواصل صحیح

از نقطه ی مشخص شده، چیدن پایه های اتصال را شروع کنید. پایه ها باید در فاصله ی مناسب از هم قرار گیرند. این فاصله با توجه به اندازه ی پنل اصلی کابلور، 60*60 سانتی متر می باشد.

نصب پانل های اصلی در اجرای کف کاذب

پانل های کابلور را روی پایه های اتصال قرار دهید. یکی از نکات بسیار مثبت کابلور، که موجب توجه خریداران به این محصول شده این است که در هنگام نصب کابلور،از هیچ وسیله ی اتصالی(چسب، پیچ و…) استفاده نمی شود. علی رغم سایر برند های موجود در بازار، تمام قطعات کابلور بدون نیاز به اتصالات مانند پازل در هم چفت می شوند. این امر نه تنها موجب نصب سریع و آسان کابلور و عدم آسیب به محل مورد نظر می شود، بلکه کمترین میزان گرد و غبار، سر و صدا و زباله را نسبت به نمونه های موجود در بازار تولید می کند و هم تغییر چینش و جمع آوری پانل ها را به آسانی فراهم می کند.

کابل کشی

مسیر کابل کشی با اتصال پانل ها به پایه ها، ایجاد می شود. اگر ویدیوهای آموزشی نحوه ی نصب را مشاهده کنید، خواهید دید که کابل کشی کابلور مانند تمام مراحل قبل به آسانی انجام می شود. فقط کافیست کابل ها را در مسیر ایجاد شده قرار دهید.

پوشاندن مسیر کابل ها

به کمک درپوش های مرکزی و جانبی مسیر کابل ها را بپوشانید. طراحی درپوش ها نیز مانند سایر اجزا به گونه ی است که بدون استفاده از هیچ وسیله ای جای گذاری و همچنین به راحتی جدا می شوند. درپوش ها ضمن فراهم نمودن دسترسی سریع و آسان به تاسیسات زیرین، از کابل های درون کانال حفاظت می کنند. 

گاهی فضای کوچکی پس از اتمام کار در حاشیه ی پانل های نصب، خالی می ماند یا دو فضا با هم کمی اختلاف سطح دارند که کابلور وسایل مخصوصی را برای این موارد طراحی کرده و در هنگام خرید همراه محصول به مشتریان عرضه می کند. به صورت مختصر به بررسی کاربرد لوازم جانبی کف کاذب پلیمری می پردازیم:

رمپ

کابلور برای ارتباط سطوح از رمپ ساخته شده از استیل مرغوب، استفاده می کند. با کنار هم قرار دادن تعداد مورد نیاز این صفحات، می توانید عرض را به اندازه دلخواه تغییر دهید.

نبشی L استیل (قرنیز)

این نبشی برای پر کردن فضای خالی میان کفپوش و دیوار ها طراحی شده، به ویژه زمانی که اندازه ی برش کفپوش مناسب نبوده یا سطح دیوار کاملا صاف نباشد.

نبشی F آلومینیوم

این قطعه که از آلومینیوم مرغوب ساخته شده، برای پوشاندن قسمت خارجی کفپوش مانند لبه ها استفاده می شود.(برای مثال: سکوی غرفه های نمایشگاهی)

نبشی T آلومینیوم

نبشی T برای پر کردن فضای خالی بین رمپ و کفپوش طراحی شده و دارای نوار شبرنگ برای هشدار تغییر سطح و ارتفاع است.

 برش تایل و نصب کناره های پروژه اجرای کف کاذب

در این مرحله آموزش نصب کف کاذب باید از مهارت بالایی در استفاده از دستگاه برش برخوردار باشید. تایل ها را مطابق ویدیو آموزشی برش دهید و در مکان مورد نظر قرار دهید.

در آخر کار

در صورت تمایل به پوشاندن سطح نهایی کفپوش، می توانید از موکت های مخصوص ما استفاده کنید. مجموعه ی کابلور موکت هایی در رنگ ها و طرح های متنوع در اختیار کاربران قرار داده است. علاوه بر دسترسی آسان به لایه های زیرین (کفپوش، کابل و…)، با تغییر چیدمان موکت ها می توان تنوع در دکوراسیون ایجاد کرد.

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.اگر نیاز به منابع بیشتر دارید در سایت یوتیوب به دنبال آموزش های بیشتر بگردید یا به آپارات کابلور سر بزنید.

نصب و اجرا کف کابلور

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.