کف های کاذب بر اساس کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند؟

کف های کاذب بر اساس کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند؟

کف های کاذب بر اساس کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند؟ 800 300 کابلور

کف های کاذب بر اساس کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند؟

 

ممکن است یکی از نام های کفپوش کاذب، کف مرتفع، کف متحرک، کف با قابلیت دسترسی، کف اتاق کامپیوتر به گوشتان آشنا باشد . کف کاذب با نام های تجاری مختلفی در بازار شناخته می شود. این کالا معمولا از سازه های فلزی یا پلاستیکی مقاوم ساخته و معمولا در محیط هایی که تاسیسات مکانیکی، مخابراتی و کابل های بی شماری وجود دارد، نصب می شود. این محصول هم به فضای مورد نظر نظم و ایمنی می بخشد و هم از طریق برداشتن دریچه های مخصوص، دسترسی به تاسیسات را مهیا می کند. امروزه انواع متفاوتی از کف کاذب صنعتی در بازار وجود دارد. یکی دیگر از روش های دسته بندی کف‌های کاذب تقسیم بندی بر اساس کارایی آن می باشد. در ادامه به بررسی خصوصیات منحصر به فرد هر یک می پردازیم.

 

کف‌کاذب مخصوص تاسیسات

کف کاذب مخصوص تاسیسات با قرار دادن تاسیسات بزرگ صنعتی به زیبایی و نظم محیط کمک می کند و دسترسی آسان به این تاسیسات را برای ما مهیا می سازد. این کف کاذب باید دارای خصوصیاتی نظیر: مقاومت در شرایط آتش سوزی ( یک ساعت ) بدون فرو ریختن و بدون تولید دود و گازهای مضر و خفه کننده، دوام در برابر بارهای دینامیک متمرکز تا یک تن بر هر تایل، تحمل بارهای استاتیک، ضد الکتریسیته ساکن و… باشد.     

     

کف‌های مخصوص انتقال آب‌های سطحی، ماسه و خاک

این نوع از کف های کاذب در آزمایشگاه، آبکاری، کارخانه های دارویی و غذایی، سالن های مواد شیمیایی، استخر ها و حتی مناطق شن خیز و باران خیز مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب به صورت درزدار و مشبک طراحی و تولید می شوند. این کف های کاذب معمولا از جنس پلاستیک یا فولاد ضد زنگ هستند. از خصوصیات مهم آن می توان به  مقاومت در برابر شرایط جوی فضای آزاد، اشعه، مواد اسیدی، قلیائی، رطوبت و همچنین قابلیت نصب در سطوح سیمانی اشاره کرد.

 

کف‌های مخصوص انتقال گرما و کاهش رطوبت

این کف های کاذب عموما در خانه های چوبی و پیش ساخته به کار می روند و ارتفاع و ضخامت کمی دارند تا بتوانند در زمان کوتاه میزان معینی از گرما و رطوبت را از خود عبور دهند به همین منظور معمولا از چوب پنبه، لمینت، سرامیک یا پارکت ساخته می شوند. از ویژگی های این نوع کف کاذب می توان به عایق صوتی، مقاومت در برابر رطوبت و مواد شوینده ی خانگی و حشرات موذی، زیبایی و… اشاره کرد.

نکته: از این کفپوش نمی توان در ساختمان هایی که تحمل وزن بالا را ندارند استفاده کرد و همچنین به دلیل اینکه به کمک پیچ و مهره به هم متصل می شوند تقریبا یکبار مصرفند و فقط در صورت پرداخت هزینه ی هنگفت، تعویض یا جابجایی آن ها ممکن است.

 

کف‌های مخصوص سبک سازی ساختمان

همانطور که از اسمش پیداست، این کف کاذب در پروژه های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و هدف استفاده از آن کاهش بار ناشی از سازه ها است. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی در تولیدات این محصول سبب شده تا بتوانیم میزان چشمگیری (10 درصد) از بار مرده ی ساختمان(بار ناشی از سازه ها) را کاهش دهیم . از خصوصیات این کف می توان به قابلیت نصب بر روی سطوح ناصاف اشاره کرد که انعطاف بسیار بالایی در نصب برای خریداران و مجریان فراهم می کند.

کف‌های مخصوص سبک سازی ساختمان

کف کاذب مدیریت کابلی(کابلور)

کف کاذب کابلور جدیدترین محصول در میان سایر کف کاذب هاست که در مکانی که دارای تعداد زیادی سیم شبکه، برق، تلفن و لوله …است، مورد استفاده قرار می گیرد. کابلور راه حلی نوین برای افزایش ایمنی، مرتب سازی و دسترسی آسان به کابل ها در چنین فضاهایی می باشد. این نوع کف کاذب علاوه بر افزایش ایمنی و رفع نابسامانی ، با توجه به روش نصب سریع و دسترسی آسان به کابل ها و همچنین اشغال فضای اندک، بهترین راه حل است. دوام فوق العاده، دسترسی آسان و تسریع در ایجاد تغییرات از خصوصیات دیگر آن به شمار می رود. با وجود اینکه این محصول برای پروژه های بزرگ اداری-تجاری طراحی شده، اما برای مکان هایی چون: مدارس، مراکز پشتیبانی، تالارها، غرفه های نمایشگاه، فرودگاه ها و حتی برای استفاده ی افرادی که مایل به مرتب کردن فضای شخصی مانند فروشگاه کوچک خود هستند، نیز مناسب می باشد. نکته ی مهم در رابطه با کف کاذب کابلور این است که به راحتی قابل جابجایی و استفاده مجدد می باشد.

کف کاذب برای ایجاد گرمایش از کف در ساختمان های مسکونی و اداری

یکی از روش های جدید و کارآمد گرمایش ساختمان، استفاده از کف های کاذب می باشد. در این روش با عبور لوله های آب گرم مسی، از زیر کف کاذب، گرما به محیط (مخصوصا کف ساختمان) منتقل می شود که این روش از اصولی ترین شیوه های انتقال گرماست. نکته ی قابل توجه در مورد این کف کاذب این است که به دلیل ثابت بودن، پس از نصب، امکان جابجایی تایل ها بسیار دشوار است.

 کف های کاذب گلخانه های مکانیزه

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، صنعت کشاورزی هم دچار تحول شده و به دلیل مکانیزه شدن فرایند کشت و به کارگیری تجهیزات جدید، استفاده از کف کاذب در گلخانه ها مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. در گلخانه های مکانیزه با ایجاد فضای مناسب به کمک کف کاذب میتوان علاوه بر ایجاد نظم و زیبایی، اشغال فضای گلخانه را به حداکثر رساند. همچنین از کف کاذب در این فضا برای لوله کشی و انتقال آب نیز استفاده می شود.

کف کاذب خنک کننده تجهیزات IT

امروزه استاندارد سازی تجهیزات IT و تهویه مطبوع، این قابلیت را برای کاربران فراهم آورده که مکان تجهیزات، کابل ها و توزیع قدرت و تهویه را از پیش بدانند، با وجود این تحول کف کاذب همواره یک راه حل مناسب برای رفع این نیاز می باشد. در گذشته تجهیزات سرور روم در اشکال و سایزهای متفاوت به صورت نامرتب و نابه سامان در اتاق قرار می گرفتند بنابراین انتخاب محل مناسب  برای ایجاد سیستم تهویه خنک کننده بسیار دشوار بود. با استفاده از کف کاذب از مشکلات گذشته از بین رفته و ایمنی اتاق افزایش می یابد. نکته ی قابل توجه این است که کف کاذب اتاق سرور باید ضد حریق باشد.

کف کاذب خنک کننده تجهیزات IT

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.