کدام فضاها به سیستم کف کاذب احتیاج دارند؟

کدام فضاها به سیستم کف کاذب احتیاج دارند؟

کدام فضاها به سیستم کف کاذب احتیاج دارند؟ 800 300 کابلور
کدام فضاها به سیستم کف کاذب احتیاج دارند؟

کدام فضاها به سیستم کف کاذب احتیاج دارند؟

فراگیری استفاده از کف کاذب در مکان‌های مختلف اداری، تجاری، صنعتی و مزایای بسیاری که برای آن‌ها به ارمغان آورده است و موجب شده تا مراکز دیگری نیز به نصب و اجرای این نوع کف بپردازند. به‌طوری که امروزه در مراکز تفریحی و مسکونی به‌وفور مشاهده می‌شود و در مکان‌های بسیاری با گذاشتن قدم‌هایمان روی انواع کف کاذب به رفت‌وآمد می‌پردازیم.

بیش از 60 سال است که کف‌پوش کاذب به‌منظور ایجاد ایمنی، پوشاندن تأسیسات، دسترسی آسان به آن‌ها و … در انواع محیط‌های تجاری، صنعتی و تفریحی استفاده می‌شود و نه‌تنها جایگزین بهتری برای آن پیدا نشده، بلکه محبوب‌تر نیز گشته است. به همین دلیل سعی داریم در یک مقاله کامل و جامع به این موضوع بپردازیم که چه فضاهایی به سیستم کف کاذب احتیاج دارند و در واقع این سیستم در چنین فضاهایی چه کاربردی دارد؟

رایج‌ترین کاربرد کف کاذب

اتاق سرور

رایج‌ترین کاربرد کف کاذب که از ابتدا نیز به این منظور ساخته شده است، اجرای آن در اتاق سرور مراکز مختلف صنعتی یا تجاری است. کابل‌های بسیاری در اتاق سرور باید بر روی زمین کشیده شوند تا به تجهیزات مختلف چون رک‌ها و سیستم‌های خنک کننده آب و هوا، برق رسانی کنند. وجود این کابل‌های برق مانع فعالیت بهتر کارمندان در این محیط شده و سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

بدون حفاظ ماندن کابل‌ها نیز احتمال اتصال و آتش سوزی را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین با اجرای کف کاذب و قرار گرفتن تمام کابل‌ها و سیم‌های برق زیر کف، چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آید و ایمنی پرسنل نیز حفظ می‌شود.

در صورتی که نیاز باشد تغییراتی در مسیر سیم کشی ایجاد شود یا وضعیت کابل‌ها بررسی شود، تایل‎های کف کاذب از جای خود برداشته می‌شوند تا به تجهیزات زیرین آن‌ها دسترسی داشت. در اتاق سرور تعادل دمایی و جریان هوای مناسب، در حفظ سلامت تجهیزات نقش مهمی ایفا می‌کند. کارگذاری کف کاذب باعث می‌شود تا سیستم توزیع جریان هوای مناسبی در محیط ایجاد شود.

افزایش طول عمر تجهیزات یکی دیگر از مزیت‌های کف کاذب در چنین محیط‌هایی است. انتخاب کف کاذب اتاق سرور با مکان‌های دیگر متفاوت است و باید توسط افراد متخصص و باتجربه در این زمینه صورت بگیرد. به دلیل حساسیت اتاق سرور و تجهیزات سنگینی که در آن وجود دارد، باید از کف‌پوش‌های مناسب که فشار را به طور یکنواخت توزیع می‌کنند، استفاده کرد. اغلب از کف کاذب فولادی و آلومینیومی در اتاق سرور استفاده می‌شود، اما انتخاب وزن و نوع آن‌ها پس از بررسی محل توسط متخصصان صورت می‌گیرد.

کف کاذب در مراکز تفریحی و گردشگری

مراکز اداری و تجاری

در مراکز اداری و تجاری که دارای بخش‌های متعددی هستند و سیستم سیم‌کشی، لوله‌کشی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی باید به همه این بخش‌ها منتقل شود. اجرای کف کاذب برای نظم بخشیدن به این تأسیسات و انتقال ایمن و اصولی آن‌ها اقدامی کاربردی است. با برداشتن راحت تایل‌های کف کاذب، می‌توان به‌راحتی تأسیسات و تجهیزات زیرین آن‌ها را مدیریت کرد و تعمیرات و بررسی‌های لازم را انجام داد.

به‌علاوه گاهی نیاز است که بخش‌های مختلف اداری تغییر کنند و بخش‌های بیشتری به آن اضافه شود، در این حالت تغییر مسیر کابل‌های برق، لوله‌ها و سایر تجهیزات ساختمانی بسیار آسان و سریع است. قرارگیری همه این تجهیزات در زیر کف کاذب، محیطی به‌دوراز شلوغی ایجاد کرده و جلوه زیباتر و منظم‌تری به محیط هدیه می‌کند. با توجه به طرح‌ها و مدل‌های مختلف کف کاذب، می‌توان محیطی اداری با دکوراسیون دلخواه و شیک نیز خلق کرد.

رعایت اقدامات ایمنی در ساختمان‌های اداری که محل تردد افراد زیادی است، به منظور حفظ سلامت کارمندان، ارباب رجوع و اطلاعات و تجهیزات اداری، ضروری است. نصب کف کاذب علاوه بر موارد قبلی که ذکر شد، ایمنی ساختمان‌های اداری در برابر زلزله را افزایش می‌دهد. زیرا تجهیزاتی که ساختار کف کاذب را تشکیل می‌دهند، سنگین نیستند و در سبک سازی ساختمان نقش مؤثری را ایفا می‌کنند. مشخص است ساختمان‌هایی که سبک سازی در ساخت آن‌ها لحاظ شده است، در برابر زلزله مقاوم‌تر هستند.

 موزه و نمایشگاه

قابلیت‌های زیاد کف کاذب، مراکز تفریحی و گردشگری را به استفاده از آن در بخش‌های مختلف مشتاق کرده است. انواع محصولات الکتریکال و دیجیتال توسط شرکت‌های کوچک و بزرگ در نمایشگاه‎ها به نمایش گذاشته می‌شوند تا بازدیدکنندگان با کارایی و عملکرد آن‌ها آشنا شوند.

غرفه‌های موجود در نمایشگاه برای این کار باید به شیوه‌ای سیم‌کشی‌ها را انجام دهند که تأثیر منفی روی جلوه و فضای غرفه و نمایشگاه نداشته باشد. نورپردازی و شبیه سازی‌های سه بعدی از دیگر اقداماتی است که در موزه‎ها و نمایشگاه‌ها برای ایجاد فضایی جذاب، متفاوت و جالب برای بازدیدکننده‌ها، انجام می‌شود و قطعاً نیاز به تجهیزات و سیستم سیم‌کشی پیچیده‌ای دارند.

از طرفی در چنین محل پرترددی، بیرون بودن کابل‌ها مشکلاتی برای تردد افراد ایجاد کرده یا منجر به آتش‌سوزی خواهد شد. همه اینها دلایلی است که مدیریت و صاحبان مشاغل را به استفاده و نصب کف کاذب در مکان‌های تفریحی و نمایشگاهی سوق داده است. علاوه بر جنبه ایمنی که کف کاذب به وجود می‌آورد، قابلیت تنظیم ارتفاع پایه‌های کف کاذب، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان غرفه و محصولات را در سطح بالاتری دایر کرد تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرند.

کف کاذب در مکان های تفریحی، مسکونی و درمانی

کف‌پوش کاذب کابلور

شرکت کابلور، به تولید کف‌پوش‌هایی خاص و منحصربه‌فرد اقدام کرده است که قابل نصب و اجرا در محیط‌های مختلف اداری، تفریحی، مسکونی، درمانی و… است. این کف‌پوش‌ها مختص مدیریت کابلور بوده و تمام استانداردهای لازم در ساخت‌ آنها اعمال شده است.

دسترسی آسان به تأسیسات زیرین کف کاذب کابلور، بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از سایر انواع کف‌پوش‌ها است. در آزمایشات انجام شده، مقاومت عالی در برابر آتش سوزی و تحمل وزن‌های بالا، از خود نشان داده‌اند. با توجه به شرایط محیط و دکوراسیون فضا، می‌توان از کاشی‌های وینیل و سرامیک‎های متنوع، بر روی کف کاذب به عنوان رویه استفاده کرد.

نصب فوق‌العاده سریع و راحت این نوع کف‌پوش‌های کاذب، امکان اتمام پروژه را در زمان کمی فراهم می‌کند. یک پیمانکار حرفه‌ای از شرکت کابلور توانایی نصب 80 متر مربع کف کاذب کابلور در روز را دارد. در این شرکت، تخمین هزینه‎های هر پروژه و مدت زمان اتمام آن، توسط متخصصان کابلور به مشتری اعلام می‌شود.

کف کاذب به دلیل قابلیت‌ها و زیبایی که دارد، بسیار موردتوجه قرار گرفته است و در مکان‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود. در ابن مقاله ما سعی کردیم شما را با رایج‌ترین مکان‌هایی که از کف کاذب استفاده می‌شود آشنا سازیم. اگر با دیگر کاربردها و موارد مصرف کف کاذب آشنایی دارید، می‌توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.