همه چیز در مورد خانه های از پیش ساخته

همه چیز در مورد خانه های از پیش ساخته

همه چیز در مورد خانه های از پیش ساخته 800 300 کابلور

آیا با مفهوم خانه های از پیش ساخته آشنا هستید؟

خانه های از پیش ساخته خانه هایی هستند که قسمت های اولیه ( بیرونی ) به صورت پنل های کامل شامل دیوار و پنجره در کارخانه تولید شده و به محل مورد ساخت انتقال پیدا می کنند. سپس قطعه ها به صورت پازل کنار هم قرار می گیرند و خانه ساخته می شود.

مصالح مورد استفاده در خانه های از پیش ساخته معمولا از بتن، چوب، فلزات مانند فولاد، شیشه و مواد بازیافتی است.

هدف از ساخت خانه های از پیش ساخته چیست؟

درواقع هدف ساخت چنین خانه هایی قابلیت جابجایی و قرار دادن آن در فضایی است که امکان ساخت یک خانه وجود ندارد.

انواع خانه های از پیش ساخته:

  • ویلا های از پیش ساخته
  • تاینی هوم (Tiny Home) یا خانه های کوچک از پیش ساخته
خانه های از پیش ساخته

ویلا های از پیش ساخته

این ویلا ها چندین برتری نسبت به ویلا های معمولی دارند:

سرعت ساخت سریع

از آنجایی که بسیاری از متریال و بخش های مورد استفاده در خانه ها، از پیش در کارخانه تولید شده، سرعت اتمام کار یک خانه بسیار سریع تر از ساخت یک ویلا در محل مورد نظر است.

قابلیت جابجایی

یکی از دلایلی که افراد این خانه ها را انتخاب می کنند، این است که افرادی که زمین های کشاورزی دارند، یا دائما در حال جابجایی هستند، این ویلا ها را تهیه می کنند تا بتوانند به راحتی جابجا شوند. از طرفی با ساخت یک خانه در زمین کشاورزی، عملا زمین از دست می رود و تنها راهکار بکارگیری خانه های از پیش ساخته شده است. از طرفی با داشتن چنین خانه هایی، هزینه های ساخت ویلا در زمینی جدید هم عملا حذف می شود بنابراین خرید این خانه ها می تواند توجیه اقتصادی مناسبی نیز داشته باشد.

تاینی هوم یا خانه های کوچک از پیش ساخته

این سبک از خانه ها در سال های اخیر رواج یافته، شامل طیف گسترده ای از خانه هاست. خانه های ثابت و خانه های متحرک.

به طور کلی این خانه ها نسبت به ویلا های از پیش ساخته و حتی آپارتمان ارزان تر هستند.

یکی از مهم ترین قابلیت های این خانه ها این است که در فضایی به راحتی قرار می گیرند. چه در جنگل، ساحل و حتی نقاط کوهستانی.

پیشگیری از کاهش طول عمر ساختمان

حتی در سال های اخیر بسیاری از افراد تاینی هوم ها را برای قسمت های مختلفی در طبیعت سفارش می دهند و سپس برای اجاره روزانه در اختیار دیگران قرار می دهند.

بسیاری ای از این خانه ها، با وجود کوچک بودن ابعاد خانه، بسیار کاربردی و جا دار هستند. به این صورت که از هر فضایی در خانه به صورت بهینه استفاده می شود. وسایلی که قابلیت تا شدن یا تغییر کاربری داشته باشد در تاینی هوم ها مرسوم است.

 

دکوراسیون تاینی هوم های از پیش ساخته

غالبا دکوراسیون در چنین خانه هایی به سبک مدرن و مینیمال است. چرا که بیشترین تطابق را با هدف اصلی ساخت این چنین خانه ها دارد. در دکوراسیون مدرن یا مینیمال مناسب این خانه ها، اکسسوری های تزئینی تا حد امکان استفاده نمی شود و بالعکس، بیشتر دکوراسیون تشکیل شده از وسایلی است که برای خانه ضروری می باشد.

 

آیا این خانه ها ایمن هستند؟

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، قابلیت جابجایی این خانه ها دلیلی بر ایمن نبودن آن هاست. در حالی که خانه های از پیش ساخته، دارای رده بندی استاندارد جهانی هستند و می توانند حتی بیشتر از خانه های معمولی در برابر بلایای طبیعی مقاوم باشند.

 

سخت پایانی

در نهایت می توان گفت استفاده از خانه های از پیش ساخته می تواند با توجه به نیاز افراد بسیار کارا باشد. چنین خانه هایی، چه ویلا و چه تاینی هوم با داشتن فوایدی مثل قابلیت جابجایی، امکان ساخت سریع، امکان استفاده از مواد بازیافتی و بنابراین صرفه جویی در مصالح و همچنین صرفه جویی در هزینه تمام شده می تواند توجیه مناسبی برای انتخاب خانه های از پیش ساخته شده باشد.

پیشگیری از کاهش طول عمر ساختمان

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.