خانه های آینده به چه امکاناتی مجهز هستند؟

خانه های آینده به چه امکاناتی مجهز هستند؟

خانه های آینده به چه امکاناتی مجهز هستند؟ 800 300 کابلور

خانه ها در آینده چه امکاناتی خواهند داشت؟ تاحالا به این فکر کردید که خانه هایمان در سال های اخیر دست خوش چه تغییراتی شده اند؟ با سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی، هر چیزی در دنیای امروز به سرعت تغییر می کند و گاهی شاید باورمان نشود که در حتی یه دهه گذشته چگونه بدون تکنولوژی امروزی زندگی می کردیم. اما همانطور که می دانید سیر این تغییرات در آینده سریع تر نیز اتفاق می افتد، به همین دلیل پیش بینی زندگی ما در دنیای مدرن آینده می تواند جذاب باشد.

 

در این مطلب میخواهیم بر اساس روند تغییرات لوازم خانه از گذشته تا بحال، وضعیت آنها را در آینده پیش بینی کنیم و در 5 مورد اصلی عنوان کنیم. پس با ما همراه باشید.

فضاهای جذاب در دکوراسین اداری

کنترل هوا و دمای هوشمند

سیستم های مرکزی تهویه و تصفیه هوا هوشمند در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته که وضعیت آن در آینده را نمی شود بسیار جدا از انواع کنونی آن دانست. احتمالا در آینده یک خانه مجهز به دستگاه تصفیه هوا و کنترل دمای هوشمند، به کمک سیستم های بدون داکت یا (Ductless) است که شامل دو قسمت بیرونی و درونی می باشد. بخش بیرونی خارج از خانه و بخش درونی داخل خانه برای هر اتاق در دیوار یا سقف تعبیه می شود.علاوه بر اینکه مصرف انرژی چنین مجموعه هایی کمتر است، کارایی آن آن هم از سیستم های متداول امروزی تا 25% بیشتر است. در واقع در سیستم های تهویه مطبوع امروزی بخشی از انرژی در مسیر داکت ها دچار نشت می شود و همچنین اقدامات نگهداری و تعمیر داکت ها هم از عواملی است که کارایی سیستم های تهویه مطبوع امروزی را کاهش می دهد.

پیش بینی می شود در چنین سیستم هایی ترموستات اتوماتیک و قابلیت کنترل شدت جریان هوا هم می تواند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شود.

امنیت خانه

وجود تکنولوژی های بایومتریک برای سیستم های امنیتی خانه در آینده قطعی است. این سیستم ها کاملا به وسیله گوشی هوشمند کنترل می شوند. تایید هویت افراد می تواند از طریق گوشی، از طریق حرکات مردمک چشم و … تایید شود. همچنین باز شدن در ورودری جهت ورود و خروج افراد به وسیله تلفن موبایل متصل شده به بلوتوث انجام می شود.

امنیت خانه

آشپزخانه هوشمند

همانطور که می دانید آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است. البته شاید بسیاری از لوازم آشپزخانه احتیاج به هوشمند شدن نداشته باشند اما در بعضی از لوازم آشپزخانه، تکنولوژی آینده می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. در وسایلی مانند یخچال، مهم ترین دغدغه فرصت استفاده از محتوایات داخل یخچال مانند زمان استفاده از گوشت و سایر خوراکی هاست برای چنین دغدغه ای وجود یک یخچال هوشمند می تواند بسیار کارا باشد. این یخچال احتمالا شامل یک پردازنده هوشمند است که به وسیله داده های از پیش تعیین شده مدت مصرف هر خوراکی را می داند و به محض ورود هر چیزی به داخل یخچال، این گزارش برای محتویات یخچال تهیه می شود. در این صورت به وسیله نمایشگر روی یخچال به اطلاعات تمام خوراکی های داخل آن دسترسی داریم و حتی می تواند دستگاه در زمان فرا رسیدن تاریخ انقضای یک محصول آن را به ما اطلاع دهد.

امروزه بعضی از دستگاه های داخل آشپزخانه مجهز به سیستم کنترل با صدا یا (Voice Control) و همچنین کنترل با گوشی هوشمند هستند. در یک آشپزخانه کاملا هوشمند در آینده تمام وسایل به صورت یکپارچه مجهز به سیستم ویس کنترل یا کنترل از طریق تلفن همراه خواهند بود. بنابراین شما می توانید از خارج از خانه دستور شروع بکار دستگاه هایی مانند ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، غذا ساز و … را بدهید و تا زمانی که به خانه می رسید، تمام کار ها به اتمام رسیده باشد!

آشپزخانه هوشمند

کابلور لوگو

کابلور


روشي نوين


براي مديريت كابل ها

ارتباط با کارشناسان

تماس با ما

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان اتحاد، پلاک2، طبقه سوم، واحد5، مهرازگستر آروند

تلفن: 02188611025

درباره ما

شرکت مهراز گستر آروند با در نظر گرفتن نیازهای موجود در بازار، اقدام به تولید کف کاذب پلیمری با برند کابلور نموده است. طراحی این کف کاذب به دلیل سادگی ظاهری، اجرای سریع، کیفیت بالا و قابلیت ایجاد دسترسی آسان به کابلهای و تاسیسات، مورد استقبال و رضایت کارفرمایان پیشین قرار گرفته است.